5 november 2008

Mitt jobb som dagbarnvårdare

Jag har jobbat som dagbarnvårdare i 32 år.
En liten dikt som jag hittat i en tidning för ca, 30 år sedan och jag tycker den beskriver jättebra hur jag upplever mitt fantastiska jobb.


Att var dagmamma är inte alltid så lätt, För alla barnen har olika sätt. Anpassa tider och dagar skolor och mat. Det fixar en dagmamma ganska snart.
Träta och kiva det hör väl till, dåliga dagar har vi väl alla. Men varför på samma gång.
Ett barn som skriker, om någon säger pang eller bu,En annan som lipar när någon säger kom, lek nu.Plocka upp, klä på dig, tvätta din mun.Då är jag tjatig, ska jag hålla tyst en stund?
Men i hjärtat blir man varm när om halsen läggs en arm.En blöt puss på munnen min. Jag tycker om dig dagmamman min.Detta uppväger allt eller hur för jag tycker om mina barn och trivs med mitt jobb

3 kommentarer :

  1. Ja visst är den fin den dikten..och den passar så bra in på dig med..har den på min blogg med..har du sett det? Tack för senast! Ungarna har gjort massor med tofsar av garnet de fick av dig. Melvin satt sin på mössan, finns en bild på bloggen min där det syns..Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Hej min kära dagmamma, Det är inte ett lätt jobb att ta hand om barn men många tror det. Du gör ett kanon bra jobb för det vet jag som har varit hos dig i många år.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Tänk att du har varit dagmamma så länge! Har alltid tyckt att du har gjort ett fantastiskt arbete och med ett engagemang som är utöver det vanliga. Dom som har och har haft barn hos dej kan verkligen skatta sig lyckliga.
    Kram syrran!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62