13 december 2008

Jag har varit och tittat på "Sveriges kallaste Luciafirande" i Masugnen Olofsfors Bruk. (klicka)
Jag hade tyvärr ingen kamera med mig.
Lucian bar en krona av smide och tärnorna höll i sina händer hållare av smide för ljusen
Lucian var klädd i en lång grå cape som hon bar över sin vita klänning och hennes följeslagare likaså.
Verkligen snyggt och värmande,

Det var minus 5 ute och säkert lika kallt inomhus för det finns ingen uppvärmning.
Till er som är inne på min blogg Ha en trevlig Lucia

4 kommentarer :

  1. Hei Gunilla, -og takk det samme :)

    SvaraRadera
  2. Det lät som en härlig upplevelse. Smidd krona och ljushållare låter jätte fint i mina öron.
    Ha det riktigt gott själv:)

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla!
    Det måste ha sett väldigt fint ut! Nu får jag ju bara använda min livliga fantasi - men ett år går ju fort- så att "snart" så få vi även njuta av bilder typ ;))!

    Hare- och kaninskylten är ju kanon! Nu vet de små rackare att det är förbjudet....eller hur;))?

    Tack för din kommentar!

    Trevlig advent! mvh, Anja

    SvaraRadera
  4. Takk for kommentar hos meg :)
    Så koseleg blogg du har :)

    Ønskjer deg ei fin adventstid :)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62