12 januari 2009

Perennial seed //perennasådd


Nu har jag kommit ihåg krukorna som har stått i uterummet sedan mitten av november,Sådden har stått kallt och varit genom fuktad. Nu när det ibland blir plusgrader så ställer jag ut krukorna, För att det skall likna naturens gång så täcker jag dom med snö och de får stå skuggit.



Övertäckt med snö och nu måste jag se till att det är snö i lådan och att det inte tinar upp förrän till våren, för förhoppningsvis blir det något i krukorna. Täck gärna krukorrna med fiberduk el.dyl. sedan snö på. Jag lägger skydd över nu. Sedan är det bara att skotta över.

4 kommentarer :

  1. Hej!
    Jo....jean och tröja passar nog fint ; ))
    Vad har du för spännande sådder i dina krukor?
    /Janne

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilken fin blogg du har!
    Tack för din kommentar i min blogg!

    Du undrade var jag jobbar någonstans. Jag jobbar på Café Himmel & Pannkaka. I hörnet Lasarettsgatan - Fabriksgatan.

    Jag har också ett trädgårdsintresse. Men tyvärr bor jag i lägenhet...:(

    kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  3. Sådär har jag också gjort när jag sått perenner! Synd bara att vi har snö så sällan här söderöver... :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!
    Kul att du kikade in hos mig, blir så glad när jag ser att någon lämnat en kommentar..., detta är ju helt nytt för mig och jag känner mig som en nyförälskad tonåring. Kan man bli en biten bloggare, ja, jag tror bannimej det!?!?
    Nu bär det iväg till butiken, har varit ledig i några dagar så nu är det tillbaka till vardagen igen. Åker på mässa i Stockholm på torsdag, taggad till tusen!
    Ha en underbar dag.
    Marianne

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62