26 mars 2009

Trädgårds förberedelser.------Sommartid.


Lite smått och gott för att komma iform med trädgårdstankarna.
Två böcker av Hannu Sarenström köpte jag på rea. De fick jag tips om när jag bloggade runt hos er. Så sagt och gjort jag köpte de här.
Många tips och ideer. Han skriver så att det går inte att sluta läsa.
Sedan har blompinnarna gjorts klara för att jag skall byta ut alla fula vita blommetiketter som jag försöker dölja så gott det går , men nu smälter dessa in bättre. De kommer att gråna fint.
Pinnarna är gjorda av tryckimpregnerat.

Nu är det bara att hoppas att vår räv låterbli att knycka dem.

Snart börjar sommartiden . På Söndag den 29:e.

12 kommentarer :

  1. Härlig litteratur du har där för att få inspiration!!
    Du frågade om basutbud av kryddväxter hos mig, veckans kryddtips är en tio-i-topp lista över "nybörjarkryddor", gå gärna in och läs!
    Ha en skön helg med sommartid!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  2. Trevligt tips med etikett-pinnarna! Har länge klurat på ngn bra idè med märkning i rabatterna.
    Visst känner man sig lite ringrostig efter den långa vintern, men energin kommer säkert med ljuset och några trädgårdsböcker - härligt!
    ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  3. Åhhh... det är ju sommartid ihelgen... hade helt glömt bort det. Tack för påminnelsen. Sååå fina pinnar du har gjort, kan man inte doppa de i något så inte räven vill ha. Kram sari

    SvaraRadera
  4. hejsan Gunilla, tack för kommentaren. här längtas det till våren oxå, har nyss flyttat till hus så det ska bli spännande och se vad som kommer upp i vår trädgård.

    Ha en fortsatt bra torsdagseftermiddag, kram Marie

    SvaraRadera
  5. Va mysigt:)
    Jag har försökt att äta med pinner .. men efter 30 minuter gav jag upp .. jag hade ju tänkt att jag skulle få något mat i magen innan jag skulle sova:)
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  6. jag vet att det var det .. men det påminde mig om när jag skulle äta med pinnar.. fel av mig att inte nämna det när jag skrev .. som vanligt skriver man fotrare än vad man länkar:D
    kram

    SvaraRadera
  7. Fina ettikettpinnar! hannus Trädgårdsmagi har jag och nu funderar jag på att köpa hans nya bok.

    SvaraRadera
  8. Det var en liten trevlig korg med smått och gott. Kul med lite ny litteratur.

    Ha det gott kram Tyra

    SvaraRadera
  9. Takk for koselig kommentar på bloggen min.
    Så sant,nå er våren kommet og hagen ligger der og venter på litt pleie.Vet ikke helt om jeg gleder meg. Kanskje har jeg litt for stor hage. Men når sola skinner og en først har kommet ut,da er det deilig å holde på.
    Lykke til med hagearbeidet.Du hadde en vakker hage på bildet.

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga trädgårdsförberedelser!Det kliar i mina fingrar! Kram Susanne

    SvaraRadera
  11. Bra idé att byta ut plast mot trä- Och du kommer dig för! Det är bra gjort! Ha det så skönt!

    SvaraRadera
  12. Fina märk-pinnar. Själv är jag jättedålig på växtnamn, måsta alltid skriva upp dem annars är det kört. Trevlig söndag, Petra

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62