31 mars 2009

Vinter--Vår....Sverige är långt.


Today on the back of our house.
Så här ser det ut idag på baksidan av vårt hus. Jag blir lite konfunderad över att vårt land skall vara så stort. I södra Sverige blommar det och här ligger snön kvar men det är väl som det skall vara. I morgon är det den 1:a April och då får jag se framemot Påsken. Hoppas på fint påskväder med sol . Det som syns till höger i bild är vår skoter.
Drivhuset är som synes fullt. Används som förråd till stora uteleksaker.

16 kommentarer :

  1. Ja,oj så mycket snö det är kvar! Men jag hade ju massor igår och nu är det borta, så kommer det bara lite värme så sätter snösmältningen säkert igång! /Anette

    SvaraRadera
  2. Ja det var mycket snö kvar . men våren kommer dit också . och snart får vi verkligen hoppas :)
    väldigt fin bild :)

    SvaraRadera
  3. Men oj vad mycket snö ni har! Vi hade som varmast idag med +13 grader. Växthuset är fullt här med... fast av små plantor. Det är allt lite orättvist. Hoppas april bjuder på fint vårväder hos dig / gittan

    SvaraRadera
  4. Hej Gunilla!

    Tack för besöket på min sida, min svärfar och svärmor bor i Umeå, så jag vet hur du har det med klimatet! Bodde där själv i 8 år, men mådde inte så bra av vintermörkret.. Har försett släkten med anpassade klematis och tåliga rosor, du har säkert många bra tips!

    Ha det så bra'
    //S

    SvaraRadera
  5. Vi verkar ha samma snömängder!
    jag kollade i mitt bildarkivet och märkte att jämfört med i fjol, hade snösmältningen hunnit längre då, än vad det är i år :(
    Men det blir väl en vår i år också nångång ;)
    Ha det! /Bea

    SvaraRadera
  6. Det är verkligen en avlångt land vi bor i. Här är det också MASSOR av snö kvar även om det smälter undan lite varje dag.
    Jag har också skaffat gardinknoppar enbart för att ha som dekoration ute. :)

    SvaraRadera
  7. Ja, precis vad jag satt och funderade över. Vilken skillnad det är mellan södra och norra Sverige. Det märks verkligen tydligt så här års. Men sen går det snabbt med snösmälningen hos er när det väl sätter igång.
    Hoppas solen skiner på dig också idag!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Javisst är det skillnad, men det tar ni snabbt igen sen :)
    Fast visst kan jag förstå att man längtar lite extra mycket efter lite sår nu. Speciellt när man ser att det börjar komma på andra håll.

    Dina gardinknoppar kommer att bli jättesnygga i trädgården.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  9. Ja du, det är liksom inte riktigt rättvist. Här har vi faktiskt mer snö än du. Uppe vid husrabatterna är det fortfarande mellan 30-40 cm. Men alldeles intill huset där kan det nog snart sticka upp något.

    SvaraRadera
  10. Tack för vacker fågelsång. Min lilla kisse blev alldeles tokig och och letar förtvivlat efter fågeln som flugit in till oss.

    SvaraRadera
  11. Jag som har tyckt att vi har haft för mycket snö här men ni har betydligt mer. Ha det bra//Britt

    SvaraRadera
  12. ÅÅÅÅÅ...her var det masse snø!!
    Våren kommer i år også:)
    Her er det bart og fint,men ingen høg temperatur.
    Men nå er det april og da må det bli fint:)
    Ha en nydelig kveld:)

    SvaraRadera
  13. Ja, nu märks det att Sverige är långt. Men tänk när våren kommer på riktigt till er då bara smäller det! :D Fin bild! Kram Karin

    SvaraRadera
  14. Hej Gunilla!
    Visst är böckerna underbara. Har köpt bägge på ww.panduro.se Huja vad du har snöö... försöker ta med solen nästa vecka när vi åker mot sälen *ler* Faktiskt lovade vädret att det skulle bli sol i hela landet. Kramar Sari

    SvaraRadera
  15. Här sitter vi ute utan ytterkläder.

    SvaraRadera
  16. Snön värmer dina växter, ger dem lagom med fukt.
    Snart kommer den förlösande våren.
    Hälsar Ann.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62