14 april 2009

Suprice, suprice ++++++++Överraskning.




Jag blev riktigt överraskad när jag petade i en burk som jag hade sått tre frön av från kinesisk buskpion . Jag sådde fröna i november 07 och efter konstens alla regler så grodde ett frö våren 08 . Det blev en fin planta med två stora blad som jag vårdade ömt . Den krukan har jag grävt ned i en låda för tillväxt. Men till överraskningen jag hade kvar plastburken , den har stått i förrådet på en hylla övertäckt med en plastpåse och jag tänkte att nu kastar jag den.
Men jag lyfte på mossan som jag hade täckt allt med och döm om min förvåning när det hade grott ett av fröna som var i burken.
Buskpionen skall bli vit med mörk mitt. Det kommer att ta lång tid innan den blommar så här gäller det att ha tålamod. Men känslan att ha lyckats få fröna att gro är bonus det med.




5 kommentarer :

  1. Vilken trevlig överraskning du fick! Sådant är alltid roligt!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  2. Va roligt:) ja då kan man förstå att du blev över raskat:) något sånt hade man ju absolut inte räknat med:)

    SvaraRadera
  3. Ja vad roligt med sådana fynd i dessa spirande tider.
    Lycka till med plantan!

    SvaraRadera
  4. Vilken enormt trevlig överraskning. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Ha det bra//Britt

    SvaraRadera
  5. Härligt, det finns inget roligare än "egna" plantor, hur lång tid det än tar. Tack för hälsningen på min sida och välkommen tillbaka!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62