18 maj 2009

Little more for the garden.---Lite mer till trädgården




Idag skulle vi åka in till Umeå och köpa reservdelar till vår motorcykel. Och då kom jag på att jag behövde inhandla ett par trädgårdsbyxor men tyvärr så hade de inte fått in dessa ännu.
Ja jag gick ju en runda i affären och ut i trädgårdsavdelningen. Innan vi hade gått klart och tittat på allt som kommit in av träd,buskar och perenner så hade jag handlat en Syringa meyeri "Palibin" och en clematis" Mrs.N.Tompson". Syrenen skall jag kolla noga vart den skall få sin plats för att den får ju en fin blommning och clematisen skall planteras ihop med en ormhassel som inte verkar må så bra. Så clematisen skall få ha hasseln som klätterstöd.
.Nu är det fullt upp med jobb i trädgården .Det är ju så fantastiskt kul, jag skall bara ta det i lugn takt för att hinna njuta av allt.
Sommaren kommer med stormsteg . Men nu vill jag ta tillvara den fina tid som är nu när allt är i spirande grönska ,fåglarna sjunger och luften känns lätt och frisk.




8 kommentarer :

  1. Det är så snyggt när clemtis får klänga i träd! Jag har en i äppelträdet som blommor på sensommaren. Din såg fin ut! Det finns så många härliga sorter.
    Här slår snart syrenerna ut. En härlig tid. /Anette

    SvaraRadera
  2. Lycka till med syren och klematis. Visst är det inspirerande med nya växter.

    SvaraRadera
  3. Var väl himla mycke bättre än byxor! Blir säkert jättefint med klematisen i ormhasseln.... även om den skulle överleva.
    O syrener kan man aldrig få för många av! Du kan ju ha den i en stor kruka o bära runt den ett tag innan du bestämmer dig....
    Ha´t himla gôtt i trägårn
    Nina

    SvaraRadera
  4. Så rätt du har, sommaren kommer med stora steg. Klematisen kommer att tycker om stödet du tilltänkte den. Blir säkert jättesnyggt.
    Ha en trevlig dag.
    Petra

    SvaraRadera
  5. Farligt att åka på reservdelsuppköp, man kan vilseledas av andra ting..hi, hi. Men de var säkert resan värt, med tanke på att fynda en ljuvlig färg på clematisen.
    Nu är det faktiskt en otroligt ljuvlig tid ute i naturen = Underbart!!
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  6. Så kan det bli =) fina köp du gjorde. Att låta Klematisen klättra i andra växter tycker jag också om. Har en planterad i min röda Perukbuske och en som börjat sin klättring i vår stora Apel / gittan

    SvaraRadera
  7. Ja det är helt hopplöst att gå igenom en plantbutik utan att köpa något...:) Den syrenen har jag också tittat på, men jag har alltid övertalat mig att den inte klarar vår zon. Vilken zon har ni?

    SvaraRadera
  8. I'm sure you really 'needed' these plants just as much as the motorbike parts!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62