22 juni 2009

Bloggideer.


Nu har jag färdigställt lite ideer som jag har hittat hos er . jag fick ideen om symaskinen hos Anja hon hade en stenskiva på sin men jag fick tipset hos någon av er att det gick att gjuta en . Sakt och gjort jag la fram det till gubben och han gjorde en skiva.
Stolen skall jag nog skrapa bort färgen på för den är lackad och det blev inget bra. jag har planterat Myskmadra i den.


Att få tag i en gammal cykel var inte det enklaste. Denna är inte så gammal fick den av min syster för framhjulet var lite krokigt.
Den får stå ute i ur och skur så blir den nog rostig.
Iden hämtade jag från bloggen Min Eden.
Mjölkhinken köptes på loppis för en hundring.
En gammal pinnräfsa från forna dagar får ochså vara med.
Det är helt fantastiskt vilka ideesprutor ni alla är det är bara att ösa ur era förråd. TACK för det.

14 kommentarer :

  1. Det där ser ju jättefint ut. Härligt med inspirerande bloggar!

    SvaraRadera
  2. hej, jag har också funderat på att gjuta en betongskiva till min symaskin. Det ser fint ut, har du några tips? / Ann

    SvaraRadera
  3. For en fin plass du har laget der ute. Den symaskinbordet var virkelig fin, og så smart å plante i stolen.
    Sykkelen vart kjempelekker der den står.
    Fikk en gammel sykkel med min svigermor som jeg skal bruke i hagen, men skal lakkere den først:)
    Ønsker deg en fin uke,kram:)

    SvaraRadera
  4. Så fint du gjort! Det där med att gjuta en skiva har jag också tänkt. Jag har t.o.m. kommit så långt att jag köpt hem en säck betong men sen blev det stopp:)
    Men det kommer så småningom...
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. så fint det blev, både med symaskinsbordet och cykeln. jag får nog också ut och leta reda på en gammal cykel...tack för inspirationen! :o)
    Ha en fortsatt härlig vecka,
    Lydia

    SvaraRadera
  6. Helou...
    S N Y G G cykel!!! Jag blandade till lite citron + salt vatten som jag penslade på, efter att jag slipat ytan lite. Jag lovar...på några kvällar har du en rostig gammal cykel!

    Det är härligt med bloggar, man får sååå mycket inspiration o ideer. Ditt symaskin-bord o stol blev hel fina! Jag tänkte också fixa till en "växt-stol"...men jag har inte hitttat en stol ännu som jag vill "offra".

    Ha det gött!

    SvaraRadera
  7. Trevligt med ideer och så fint du gjort det.
    Ha det bra /Lotta

    SvaraRadera
  8. Kul med lite nya ideer.Och va
    fint det blev.Ha en bra dag.
    /Gun-britt

    SvaraRadera
  9. Roligt med stolen som du planterat i!
    Cykeln med blommor såg jag något liknande i Kalmar gamla stad.Där hade dom lutat cykeln mot staketet, och det växte slingerkrasse runt ekrarna.
    kul ide'er båda två!

    SvaraRadera
  10. Här kommer Fru Nilsson o hälsar på. Vad härligt du gjort med symaskin o cykel. Det finns många roliga saker man kan dekorera med om man bara har fantasi o tid. Vi har en sån där symaskin i ladan, kanske skulle jag ta o fixa till den och sätta ut den. Blev ju redigt läckert.
    Trevlig sida o fina bilder.
    Anki N

    SvaraRadera
  11. Kul idéer!!! Tycker också man får mycket inspiration från bloggvärlden, det gäller bara att förverkliga det på sitt eget sätt!
    Jenny

    SvaraRadera
  12. Synd att man inte får plats för
    jag tycker cykeln var häftig med
    blommor på.
    Ha det.
    Lilian

    SvaraRadera
  13. Stiligt! Titta runt på bloggar är inspirerande :-)

    SvaraRadera
  14. This is simply beautiful !! Loved the shots !! Great..Unseen Rajasthan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62