2 juni 2009

Blooming flowers ---------Lite fler blommande blommor

Tubviva---- Primula Halleri. en frösådd. Bladen blir lite silveraktiga.


Pink taraxacum. Ett fint blommande ogräs. Väcker alltid lite beundran.
Jag tar bort överblommande direkt och det har inte blivit några extra plantor för jag tror att de kan sprida sig som vanliga maskrosor.



Epimedium. Jag vet inte namnet på denna sockblomma men den blommar med röda blommor med vit insida. En jättefin och skir växt.


Podophyllum peltatum
Fotbladet håller på att komma upp ur jorden.





7 kommentarer :

  1. Söt Tubviva, en ny bekantskap för mig - tänk så många olika växter det finns!
    Ogräset är ju riktigt vackert men, det är nog lätt hänt att det har samma egenskaper för spridning och frössättning.
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Det var fina bilder ..som vanligt:)
    den fotbladet .. vad är det för något . har aldrig sett eller hört talas om den?
    men den såg ut att bli fin:)
    här är det regn och blåst nu ..igen... vill ha tillbaka solen och värmen igen:)
    ha en fin dag
    kram

    SvaraRadera
  3. Maskrosen är jättesöt, men det är nog klokt att plocka bort de överblommande. Jag har däremot svårt att förstå att folk planterar kirskål. I min stora trädgård finns det massor.....usch....så....mycket....att ....rensa!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker maskrosor är fina, så länge dom inte står i min trädgård. Detta exemplaret hade jag kanske givit plats åt. Vad har hänt, en mutation??

    SvaraRadera
  5. Det var lite nya blommor för mig! Ja, inte maskrosor förstås *ler*. Så du vågar inte chansa på att de inte sprider sig. Nej, då skulle de ju snart bli ogräs de också och det är ju synd! Fotblad såg jag på någon annan blogg häromdagen. Dom är läckra. /Anette

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder och fågelkvitter. Får mig att le trots regnet som öser ner idag.

    SvaraRadera
  7. Sockblomman är en favorit här hos oss. Skira blommor och vackert bladverk.
    Maskrosen är inte dum den heller..
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62