15 juni 2009

Klättrare----Climbers.



Detta är utsikten från sovrumsfönstret som ligger på övrevåningen, ute på vårt sommarställe. Vi har en spalje
överbyggnad "tak"på vår altan och där klättrar vildvinet och en clematis "George" som nu står i full blom. Vildvinet har inte ännu fått sina stora blad för det har ju inte varit direkt varmt. Det får ju en fantastisk höstfärg.
Det spaljeliknande taket som syns framför blir ochså klätt av vildvin . Det är två avkapade trädstammar som "taket" är byggt på. Rosen "Flammentanz" växer ochså där.

25 kommentarer :

  1. Ser verkligen (f;)!)lummigt ut!
    Vildvinets höstfärg är makalös!/Anja

    SvaraRadera
  2. Så härligt när det är lummigt så ska det va i en trädgård. Vi hörs
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Läcker utsikt! George lär ju blomma hela sommaren efter vad jag föstått, det är ju ett stort plus.
    Svarar dig här ang. Bergenian. Jag har tyvärr ingen koll på sorten då den är "fådd". Hiskeliga rosa blommor har den på våren vilka jag helst klipper bort innan de slagit ut =§ Jag har den enbart för de vintergröna fina bladens skull. Hoppas du finner den du söker / gittan

    SvaraRadera
  4. Snyggt tak, bättre utsikt kan man ju knappast ha än ett blomsterhav!
    Jenny

    SvaraRadera
  5. it's a pretty vine with a lovely shade of purple; hope it blooms all summer for you!

    SvaraRadera
  6. Blir det inte besvärligt att klippa? Har samma lösning själv ovanpå en pergola dit det är omöjligt att nå från något håll, utom möjligen rakt uppifrån. Saknar mitt vildvin som jag gav bort, det växte så väldigt så vi kom knappt in genom porten.

    SvaraRadera
  7. Det måste vara fint att titta ut där på morgonen. Från mitt sovrumsfönster ser jag min new dawn-ros
    och grannens röda klätterros som växer in till oss. Är fint nu när de blommar faktiskt...(grannen lånar lite av vår rosa ros också...)

    SvaraRadera
  8. Så lummigt och fint och vilka färgsensationer det blir. Så snyggt.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  9. Lummigt vackert!Jah har ask runt altan ,ända upp till taket är den nu.

    SvaraRadera
  10. så fint tips, plantera en alpclematis ihop med villvinet som alltid kommer så sent. Tack, det hade jag inte tenkt på.

    SvaraRadera
  11. Så fint!
    Hmm, så villvin går bra hos deg?

    Klatreplanter burde brukes mye mer, jeg ønsker meg mange!

    SvaraRadera
  12. Jag kan tänka mig att det blir underbart längre fram i sommar! Du måste visa bilder då!

    Kram Mari

    SvaraRadera
  13. Hej hej...
    Hur har ni det där på "andra sidan" :)
    Jag tycker vi har haft ganska ok väder då man jämför södra Finland där de haft otroligt mycket regn. Nu lovas det hur fint väder som helst...jippiii...

    Jag älskar också klättrare. Din George verkar blomma fint, honom ska jag spana efter :)

    SvaraRadera
  14. Vackert med blommande tak och vildvinets röda höstfärg.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  15. Så läckert! Skulle gärna ha en trädgård med en grönska som klär in den så vackert :)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  16. Wow, det måste vara härligt att sitta under ett tak av vildvin och klematis!!! Regn i två dagar är väl ingenting, här har det regnat i en vecka - utan avbrott (tror jag). /Ruben

    SvaraRadera
  17. Underbart! Tänk om jag kunde få till ngt liknande. Tack för inspirationen!
    Ha det under ( eller över) den blommande himlen! / Bea

    SvaraRadera
  18. Va fin utsikt.Ja så skulle man
    ha.Har bott på landet men flytta
    till lägenhet för 3 år sedan.Fin
    bild den på morgon promenad.Ha en bra dag./Gun-britt

    SvaraRadera
  19. Vakkert utsyn frå soveromsvindauga!

    Takk for fødselsdagsgratulasjon :)

    SvaraRadera
  20. Viken läcker utsikt//Britt

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig utsikt från ditt fönster. Vad fint klematisen klommar och tänk när du får rosor också. Har kollat runt lite på dina fina blombilder. Nu har du väl midnattssol och ljust hela natten. Hoppas värmen kommer tillbaka snart och att vattnet blir varmt i sjön också.
    Ha en skön midsommarvecka.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  22. aha är det så de heter:) titta så bra det är med att komma in på andras bloggar :) man lär sig något nytt varje gång:D
    ha en fin kväll

    SvaraRadera
  23. For en nydelig utsikt du har fra soverommet !
    Ha en fin onsdag, kram:)

    SvaraRadera
  24. Oj, vackert så det förslår. Och genom årstiderna dessutom! Fint!

    SvaraRadera
  25. Soligt och fint? Grattis till det.
    Här regnar det men då kan jag vila lite.
    Är avis på er där uppe som alltid har det bästa kvar.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62