23 juni 2009

Make a tabletop in concrete----- bordskiva i betong

En bra maskin att röra betong med.
Vi gjord så här när vi gjöt betongskivan till symaskinsunderredet.
1 st styroformskiva.
1 påse Finbetong+vatten
armeringsjärn
träribbor och profilerad taklist. Taklisten för att få en fin avvrundad kant på skivan.





Måttet på skivan är lika stor som den som var där tidigare.
Lycka till med gjutningen. Ni som är uppfinningsrika gör något fint inlägg på skivan eller mönster av blad eller dyl. Efter eget tycke och smak.


6 kommentarer :

  1. Hej:) här jobbas det för fullt ser jag:)
    själv skall jag ut på en promenad i det vackra väder vi har här idag:)
    ha det så gott
    kram

    SvaraRadera
  2. Takk for tipset til bordet!!
    Jeg har ikke malt fugleburene selv, kjøpte de på Ellos.
    Trillebåren pusset jeg med jernbørste og behandlet den med røstbesyttelse (2 strøk)- det fins på sprayboks, og til slutt 2-3 strøk med hvit spraymaling.
    Dette kan du gjøre med ditt fuglebur.
    Nå skal jeg sprayemale en sykkel:))
    I dag har vi midtsommerfest eller Sankthansafen som vi sier i Norge sier:)
    Ønsker deg en herlig dag,klem:)

    SvaraRadera
  3. Å, vilket bra tips med betongskivan, jag har ett symaskinsbord med en plexiglasskiva som jag gärna skulle vilja byta ut mot en betongskiva.
    Min Ros heter Mme Plantier; rosa knoppar, vita blommor, söt och stark doft och rik blommning juni-juli. Vet inte hur härdig den är men du kan säkert hitta information om den på nätet!
    Ha det gott! Jenny

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag lite sugen på att gjuta en bordsskiva jag med...så fint med kanten.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin fågelsång du har på din blogg! Min dotter gjuter i betong, så jag ska tipsa henne om borsskivan.
    Kram Eva Linnea

    SvaraRadera
  6. Gjuta ja, de har jag gjort en hel del inte bordskivor men murstock som heter duga, är inte färdig ennu. Bra tips de där om att lägga in något i skivan, typ en blomma eller nått. När vi gjorde plattan i stallet här gjorde vi avtryck av våra händer och så gjöt vi in hästskor, redigt fint blev det.
    Anki N

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62