20 juli 2009

Garden decorations-------Trädgårdsdekorationer


Ett auktions köp. Gammal trästege som jag sett på blogg, och det sökte jag efter lite dyr men jag ville ha den så jag ropade tills den blev min.


En gammal träkärra från forna dagar med en drickesback av trä tvådelad. Den hade jag till mina barns leksaker för år och dar sedan .

En gammal korgstol har fått flytta ut under hängsyrenen. En bingovinst för sådär en 30 år sedan och nu får den bara vara till prydnad.
Tack alla goa för era kommentarer, det värmer i detta växlande väder. Men jag är ju ledig och det är ju inte så dumt.
Ha det gott
Gunilla



23 kommentarer :

  1. Hej hej...
    Oj ett stort grattis till ditt fina auktionsfynd :) den var fin den! Du kommer nog inte att ångra att du ropade in den. Jag har inte ångrat en sekund att jag "investerade" i min.
    Ha det gött-göti-gött-gött :)

    SvaraRadera
  2. En korgstol i trädgården skulle jeg gärna ha, vet bara inte om jag får plats. Fina stilleben du har gjort.

    SvaraRadera
  3. Trevligt med sådan stege, jag har visat en i min blogg för länge sedan. Underbar släde.
    Ha det gott, Petra

    SvaraRadera
  4. Ja tänk vad dessa stegar blivit dyra. Även allsköns trädgårdsprylar då det ju blivit så "inne" med trädgård på gott och ont ;-)
    Kul med återanvändning

    SvaraRadera
  5. Å for en fin stige du har kjøpt!
    Den trekjerren var og jettefin:)
    Du har laget det så fint i hagen:)
    Ha en fin dag, kram:)

    SvaraRadera
  6. Vilka trevliga auktionsfynd! De hade gärna fått plats hos mig med och visst kan man få betala en del för att få de eftertraktade prylarna ;)
    En stege har varit länge på "vill ha" listan, men nu har jag fixat det på annat sätt. Det kommer ngn dag på min sida ;)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  7. Det var fina saker du hittade på den aktionen..det är jätte roligt att gå på aktion och ropa in gamla saker .. jag brukar också göra det ..men för några år gjorde vi oss av med radhuset och flyttade in i en lägenhet .så då blev det slut på sånt.men nu är vi tillbaka i ett radhus med tomt till så nu kan man göra sånt igen:)
    kram

    SvaraRadera
  8. Det är kul med auktioner;) men det är ju lätt hänt att det blir dyrt...
    Så fint med korgstolen i det gröna...måste vara fint att sitta där och beskåda omgivningen.

    SvaraRadera
  9. Välkommen i etern igen!Jättefina saker du fått tag i. I august ska vi gå på stor auktion i Kall/Jämtland. ska bli kul att se om det inbringar något fynd.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Tror det är första gången jag är här inne. Jättefin stege, har åxå letat men inte hittat. Drickabackarna är superfina.

    Nu ska jag kolla lite mera här.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  11. Det var en fin stege du fyndat. En sån skulle jag också vilja ha på min terass men kanske nåt år.
    Det är så trevlig med blickfång i trädgården med gamla saker.
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  12. Vad kul att du ropade in stegen det är alltid lite pirrigt på auktioner.Det köpet kommer du inte att ångra.
    Så här du ett sådant där fint hjul!
    Tycker det är så kul med pynt i trädgården och din kärra med drickabackar går inte av för hackor.
    Kram:)

    SvaraRadera
  13. Det är så snyggt med sådana dekorationer! Minns att mina föräldrar hade en sån stege.......undrar om de har den kvar! Det skulle ju passa bra hos mig i stället *ler*
    Korgstol hade jag ute i trädgården ett tag, men det blev helt sned och konstig efter ett tag. Tålde väl inte alls regnet ute. /Anette

    SvaraRadera
  14. Vad kul grejor i trädgården//Britt

    SvaraRadera
  15. Fint du visar för oss.
    Gillar verkligen ditt staket.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  16. Det är mycket fina saker man kan
    komma över på en auktion.Bara man
    man letar.Ha en bra dag.Kram

    SvaraRadera
  17. Oj va fint. En sån stege får man önska sig, skulle passa hos mig också. Häftigt med drickesbackarna
    fantasi ska man, då blir det fint.
    Ha de.
    Lilian

    SvaraRadera
  18. En sådan stege vill jag gärna ha till mina pelargoner... men var skall jag hitta den?
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  19. Hi Gunilla! Lovely! I want to sit in that chair and enjoy the garden!

    SvaraRadera
  20. Vilka fina trädgårdsdekorationer du har! Korgstolar gillar jag också, jag hittade en på återvinningen för några år sedan som jag fick ta med mig hem och ha i trädgården. Men nu var den helt slut så jag får skaffa en ny till våren igen.
    Hoppas vädret blir bättre hemma i Sverige! Det verkar som om många fryser.
    Trevlig helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  21. tack för din kommentar
    du har oxå en mysig blogg
    ha det bra
    kramiz

    SvaraRadera
  22. These are great ideas for using old pieces of furniture. They seem to blend right in with the plants.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62