10 juli 2009

Ready to take off----Flygfärdig



Nu är fågelungarna flygfärdiga och redo att lämna boet.När denna bild togs så innan kvällen så hade alla ungarna lämnat boet, det var i början på Juli så nu får vi hoppas att de klarar sig och kan växa till sig för den stora höstflytten.
Slut på följetongen........
Denna vecka har gått i regnets tecken under Måndag och Tisdag fick vi 100 mm regn.
Onsdag var det uppehåll med lite sol och tur var det för vi hade trädgårdsvisning med en grupp glada trädgårdsbesökare. Gårdagen var lite si och så med och idag regnar det igen så nu har vi vattensamlingar och det riktigt plaskar när vi går på gräsmattan för jorden har fått nog. Så nu hoppas jag att det har regnat klart för ett bra tag. Turligt nog har inte pionerna slagit ut ännu och rosorna likaså .Men det gäller att stötta det som lägger sig och kan brytas sönder.
Vi är nu bara hemmavid tillfälligt och jag kände att jag vill visa livstecken från mig och önska Er alla som har semester en fortsatt bra ledighet och TACK för alla fina kommentarer.
HA DET GOTT
Gunilla


18 kommentarer :

  1. Så glad jag är hitta dig hos mig! Vilken underbar blogg du har o norrskensbilderna fastnade jag totalt inför. Det var så länge sedan jag fick se detta fantastiska himlafenomen. Det är väl precis sånt här som gör att man aldrig glömmer sitt ursprung.

    Kikar på dina goa fågelungar, vilka härliga bilder! Vi har följt flugsnapparens bo o likaså svalans under takpannorna. Men så här nära som du fått uppleva dem måste vara unikt.

    Jag fortsätter följa dig :)

    Kraam

    SvaraRadera
  2. Kul att du också fick se fågelungarna på nära håll, jag hade ju ett inlägg i min blogg för flera veckor sedan om ett bo jag upptäckte i en krukplanterad Thuja.
    Ha en fortsatt skön sommar.
    Petra

    SvaraRadera
  3. Sååå söta!!! Helt enkelt bedårande.
    Linda

    SvaraRadera
  4. Så söta de är...hoppas verkligen att de klarar sig nu...

    SvaraRadera
  5. Då är det dags att pröva vingarn på egen hand.Roligt att ha så nära inpå en fågelfamilj och följa deras framsteg.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Fina bilder! Ja, gissa om det har regnat här, värst i går, det öste ner hela dan och stormade. Så nu blir det till att binda upp.

    SvaraRadera
  7. Oh så söta dom är!
    Våran flugsnappare fick inte till det, men vi har talgoxar i holken närmast uteplatsen. Deras ungar flyger nog vilken dag som helst nu.Här har det också regnat så mycket. 48mm sedan i går. Alla krukor är satta under tak.
    Roligt att höra av dig igen
    Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Det var jätte söta fågelungar!
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Vad mysigt o få följa tillväxten på så nära håll... jag har funderat på o investera i en holk med webkamera, men det behöver ju inte du ;-)
    Ha en fortsatt skön semester
    Nina

    SvaraRadera
  10. Vilka söta fågelungar och tänk att få se dom så nära inpå och så sött i struten :)
    Ha en riktigt skön fortsättning på semestern och kul att du blinkade till lite grann! // bea

    SvaraRadera
  11. Vad fina bilder på dina fåglar kul att se när de är flygfärdiga//Britt

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder:) jag smälter när jag tittar på dom:)
    hoppas att det går bra för dom och att de klara av detta hemska regn vi har haft .

    SvaraRadera
  13. Vilka fina bilder.Fågel ungarna va
    bara för söta.

    SvaraRadera
  14. så mysigt med små flygfärdiga ungar! Önskar dig en skön semester!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  15. Vilka små sötingar och vilken tur att du fick dem på bild!
    Ja så att jag fick se dem.
    Trevlig helg
    annika

    SvaraRadera
  16. Visst är det roligt att följa de små liven på lite närmre håll.
    Ha en fortsatt skön sommar.

    Kram Mari

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62