6 augusti 2009

.After rain comes sunshine--gardenvisitors------Efter regn kommer solsken--trädgårdsbesökare



Den 6:e och 7:e Juli ösregnade det de var riktiga vattensamlingar i trädgården.

Vattnet var dm. djupt i fördjupningen i det stenlagda partiet och små insjöar på gräsmattan för vattnet hann inte sjunka undan.

Nu började det bli lite gruvsamt för den 8:e skulle Husums trädgårdssällskap göra trädgårdsbesök.

Men ibland tror jag att jag blir bönhörd för när dagen kom så var det uppehåll och solen sken.





Den 9:e och 10:e ösregnade det igen så att han där uppe tänkte på mig.
En riktigt lyckad trädgårdsvisning med trevliga besökare

Ha en riktigt fin dag.


7 kommentarer :

  1. Vilken lycka, att du fick som du ville med vädret och det ser så himla fint ut hos dig.
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Japp väderguden var helt klart på din sida just den dagen.
    Du har så fint i din trädgård, härligt.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  3. Garden looks green and fresh after getting all that moisture. I love the fog and birch trees on the background. Lovely garden!

    SvaraRadera
  4. Här har vi bara sol och värme, hoppas det håller i sig men man märker nog att växterna gärna skulle vilja ha vatten.
    Kul med trädgårdsvisning.
    Ha det bra
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej! Vilken underbar trädgård du visar upp för oss. Och tänk att ha sådan tumme med vädergudarna!
    Ha en fortsatt skön dag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken tur du/ni hade! Inte är det roligt att gå omkring och titta på en trädgård i ösregn.
    Det ser så fint ut hos dig!
    Hoppas att solen lyser hos dig nu också...eller åtminstone imorgon för nu börjar det väl bli kväll hemma hos dig:)
    Trevlig helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62