2 augusti 2009

Flowers in my garden-------blommor i trädgården


Osäker på sort. Troligtvis Symphyandra wanneri. Fröerna från STA kan vara ersatta jag beställde Campanula raineri och nu har jag fått veta att det kanske inte är den. men fin ändå.Blommar otroligt och blir ca 2 dm. hög.


Calceolaria faclandica en liten söt toffelblomma som jag frösått och den blommar rikligt hela sommaren. Jag trodde inte att den skulle klara sig hos mig men det är tredje sommaren som den blommar och den har frösått sig så att beståndet är utökat.
Liten försmak av blommor i vår trädgård.

8 kommentarer :

  1. Hej!
    Roligt att du varit hos mej och hälsat på och att du kommenterat också. Det är alltid så roligt att se vilka som tittar in. Tack.
    Vilken vacker blomma, greveklockan, ha aldrig sett den förr. Jag tycker så mycket om blå blommor.
    Jodå, vi har också smakat av kantarellerna och karl johan och det var så gott. Men som sagt, så är det nästan för surt i skogen.
    Ha en skön vecka.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Roliga bväxttips igen.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Du är duktig på att så vackra blommor! Greveklockan ser spännande ut o toffelblomma var kul i rabatten.... jag har bara sett krukväxten förut så tack för den bilden.
    Ha´t himla gôtt
    Nina

    SvaraRadera
  4. Den klockan var underbar. Ska absolut skriva upp den till nästa år.

    SvaraRadera
  5. Hejsan.
    Såg dig på min följlista.
    Har kikat in hos dig nu. Här fanns det massor av fint att se.
    Gillar bilden på den mörka aklejan.
    Har lagt dit mig som följare hos dig med.
    Ha nu en strålande vacker dag.
    Här regnar det...
    Klems Synne.

    SvaraRadera
  6. Perenner från STA förmodar jag, det hände även mig den lilla Campanula ranerii var utbytt till Elfenbensklockan, Symphyandra wanneri men jag tycker lika mycket m den ändå du kan ju googla så får du se skillnaderna, tyvärr.

    SvaraRadera
  7. Så vacker färg på din blåa klockblomma. Du är så duktig på att fröså perenner :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62