1 augusti 2009

Famous bridge. .--------Berömd bro. Du som tycker om kaffe



Denna bro blev vida känd vid reklamen om Gevalia kaffe. En båt med en tjej körde under bron och en kille hoppade bungyjump från bron och hamnade på båten. Det var ett oväntat besök och hon bjöd på kaffe. Bron är en av tre broar som är Tallbergsbroarna som ligger i Nyåker, Västerbotten. (Klicka på länken och läs.) Nyåker är även känd för pepparkakstillverkningen.
.



En fin plats för en fikapaus när vi är ute med motorcykeln.



Ha en bra dag och trevlig helg

Gunilla
Tack alla för era fina kommentarer och väkommen alla nya som hittat till mig.

12 kommentarer :

  1. En vacker bro vid en vacker plats. Kan tänka mig att det är härligt att sitta där. Så ni kör också hoj, maken han är ute och letar varje dag på nätet efter en (vi körde förr)men jag är lite tveksam... dessutom har jag inget körkort för det och vill inte sitta på bönpallen =) Kör du själv?
    Ha en fortsatt fin helg / gittan

    SvaraRadera
  2. Så länge sen jag var i Nyåker, då var jag barn, och bron kanske inte fanns. Kan i alla fall inte minnas den. Där fanns i vart fall en järnvägsstation. Numera åker jag tyvärr sällan norröver.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder, men gubben o jag får ta vårt kaffe på semestern i Jämtland.
    Kanske orkar jag Suljättan en gång till

    SvaraRadera
  4. så vackert
    gubben åker mc men inte jag längre
    men visst är det härligt
    ha det bäst
    kramiz

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bro. Reklamen såg jag aldrig, men det låter kul.
    Ha en fortsatt skön sommar.
    Petra i solen

    SvaraRadera
  6. Vacker bro och kul med informationen om reklamsnutten :)
    Ha det så gott på MC turen! /Bea

    SvaraRadera
  7. Det var en både vacker plats och bro kan verkligen tänka mig att sitta där och fika i lugn och ro.
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  8. Ingen dum plats att fika vid. Härlig utsikt.
    Vilka underbara trädgårdsdekorationer du har. Nu väcktes habegäret :)

    Kram Mari

    SvaraRadera
  9. Jag tyckte den såg bekant ut......Ser ut att varit en härlig utflykt! /Anette

    SvaraRadera
  10. Hej vackra bilder.Det ser
    mysigt ut.Ha en bra dag.Kram

    SvaraRadera
  11. Det är verkligen en underbar plats!

    Jag var där för första gången i sommar, en strålande varm dag och det gav mer smak!

    Men var det inte en tjej som hoppade från bron i Gevaliareklamen?

    SvaraRadera
  12. Inger:
    Jag vet inte hur gammal du är, men bron har funnits i minst 100 år så den borde väl ha varit där då du var barn?
    :o)

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62