28 augusti 2009

Blooming Friday //Blommig Fredag



Ja måste visa mitt vitblommande rosenhallon Rubus parviflorus
Köpte en liten planta för två år sedan och i somras blommade den så här och det blir röda hallonliknande bär på den. Oätliga skall jag tro.
Den har ju lätt för spridning så jag har grävt ner plastkant för att hålla den lite under kontroll .Men jag tycker att den är fin.
Jag har även en rosa blommande men den skall jag ta bort helt för den trivs för mycket så att det blir som ogräs.


Ha en trevlig Helg
Gunilla

Flera blommor finns att beskåda hos Katarina

19 kommentarer :

  1. Den vita var riktigt fin. Har bara den överdådigt växande rosa. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. den är ju jättefin
    ha nu en jättefin helg
    kramiz

    SvaraRadera
  3. Att den fanns i vitt visste jag faktiskt inte!
    Riktigt fin!!

    SvaraRadera
  4. Visste inte att den fanns i vitt.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hi Gunilla... What a lovely anemone like flower your Rubus ordoratus has... good luck with it not spreading ... I know all about that sort of behavior from some of my rather invasive plants. Thanks for your visiting my blog and sharing!

    SvaraRadera
  6. Den pryder sin plats. Det är bättre det växer än inte alls. Just nu finns det inte så mycket att glädjas åt i trädgården.Anita
    http://blomfoton.tradgardsblogg.se/34158/Blommig+Fredag.html

    SvaraRadera
  7. Så vackert med vitblommande rosenhallon! Jag har tänkt skaffa en rosa som kan sprida sig i ett hörn av trädgården. Man kanske skulle sätta dit en vit också!

    SvaraRadera
  8. Fin...och vilken fin bakgrund på bloggen.
    Trevlig helg:)

    SvaraRadera
  9. Så vacker! Jag har varken eller... får gå på plantjakt på höstrean ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt i helgen

    SvaraRadera
  10. Tänk, det la jag inte märke till, men det ser jag ju nu, du har skiftat lay out :) Ny vacker bekanskap igen, du har så mycket spännande, för mig okjänt, i din trädgård.

    SvaraRadera
  11. Söt liten buske, och den står så fint mot staketet.
    (Snygg bakgrund till bloggen)

    SvaraRadera
  12. Den vita busken är söt. Jag tycker om blommans form och den vita färgen. Skönheten kan bedra den är säkert giftig. /Margareta

    SvaraRadera
  13. Den vita har jag aldrig sett tidigare. Jättefin!
    Men den rosa finns hemma på gården och visst är den lite ogräsliknande. Men den döljer effektivt grannens fula uthus;)
    Ha en skön helg!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  14. Ja, den ser ju fin ut! Trevlig helg.

    SvaraRadera
  15. Underbart fin buske i din trädgård!//Eva

    SvaraRadera
  16. Jättefin, och jag har förstått att de kan bli invasiva.. här på västkusten har jag sett stora fält av den rosa i anslutning till gårdar.. så nog förökar de sig mer än väl.. ha en skön helg..Moa

    SvaraRadera
  17. Fin busk :) Så lurt å grave ned ein kant slik at han ikkje spreier seg.

    God helg :)

    SvaraRadera
  18. Så vackert i vitt, den rosa har jag även haft, men blev lite less på den vildvuxna stilen :)
    Vilket vackert vattenblänk i ditt tidigare inlägg.
    Må gott!/ Bea

    SvaraRadera
  19. Så vacker! Jag väntar på att min skall bli så stor och fin som din - men den står nog alldeles för magert...
    Katarina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62