31 augusti 2009

A little look in the garden------En liten titt i trädgården


Med en stor motvilja klippte jag bort dessa blommor på clematisen "Multi Blue" som jag har nyplanterat men jag var så nyfiken på blommningen så jag lät den slåut först.


På framsidan så planterades en rhododendron "Cunninghams White" i år och den har vuxit bra med många knoppar som förhoppningsvis slår ut nästa år. På vänster sida har planterats buxbom som jag hoppas klarar vintern så att det blir en låg häck för att ge en mjuk inramning till den annars strama rabatten.

Nu har ju höstblommorna börjat slå ut. Rudbecian "Magnus," Anisop och Höstgullris.
Den stora växten till vänster är en Rosenflockel ca.2m hög . Blommar snart i mörkrosa.
Det växer som synes lite annat smått och gott också.
Hösten kommer nu med stormsteg så snart börjar det skifta i höstfärger, det är förunderligt vad naturen ger ett sista färgprov innan allt försvinner.
Ha det Gott




15 kommentarer :

  1. absolutely beautiful, cute..

    SvaraRadera
  2. Jag har inte haft hjärta att klippa bort blommorna på min nya multi blue, det straffar sig väl till nästa år. ônskar jag hade lite mer av din " envishet". Vacker är din trädgård i sensommarprakten också. Jag har såna frukter i mitt villvin jag också, som tröst, mina vindruvor är inte stort större dom heller...

    SvaraRadera
  3. Du är otroligt duktig att få allt passa ihop det är en konst så jag skulle vilja kalla dig för en trädgårds konstnär. Vackert har du i allafall.

    SvaraRadera
  4. Så vacker din trädgård är i höstskrud.
    Kram:)

    SvaraRadera
  5. Det ser så fint ut i din trädgård.
    Förstår att det var svårt att klippa bort blommorna på clematisen, hoppas det lönar sig;)

    SvaraRadera
  6. vilken härlig trädgård du verkar ha! Du skulle nog kunna göra underverk med min.....skulle behövas

    Christina

    SvaraRadera
  7. Visst är det svårt att klippa bort blommor på nyplanterad clematis.....men det kanske är värt det i sista änden..../Anette

    SvaraRadera
  8. Can not understand your writing, but love your photos. Thanks for sharing.

    SvaraRadera
  9. Så härligt det är i din trädgården. Min multi blue den har inte just växt nåt i år så ingen blomning här men jag hoppas den kommer igen nästa år.
    kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Vakre bilde frå hagen din :)

    SvaraRadera
  11. this is a very lovely garden! love it!

    SvaraRadera
  12. VAckra bilder från din trädgård!

    SvaraRadera
  13. Jag förstod inte varför du klippte bort blommorna? Det har jag aldrig gjort på mina Klematis. Men någon anledning måste det ju finnas. Det ser så fint ut hos dig fortfarande / gittan

    SvaraRadera
  14. Oj! vad fin trädgård ni verkar ha!!
    Och visst skär det i hjärtat lite när man måste tukta något så vackert ibland!
    Men dom kommer ju igen:)

    SvaraRadera
  15. Hej, vad glad du kan vara som har så mycket blomning kvar! Hemma hos mig i Bohuslän har rosenflockeln blommat ut för länge sen, och både jag och fjärilarna saknar den.
    Fast jag skulle kunna fylla hela trädgården med rosenflockel, så många fröplantor har det blivit i år.
    Vilken fin blå färg på clematisen!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62