4 augusti 2009

A look in my garden-- En titt i trädgården.


Pionerna och Clematisen Mrs.N.Tompson. Detta foto är taget den 18 juli.

Denna blåa nunneört har en otroligt fin färg, Corydalis elata. Den blommar nu för fullt.
Den vita kulan till vänster i rabatten är en lampkupa som ligger i ett cementrör för att ta igen den vita färgen av Myskmadran och Funkian. Strutbräken i bakgrunden. Skuggig rabatt.


Fingerborgsblommorna fröar av sig villigt. En del får vara kvar där jag tycker att de passar för de är ju jättefina.
Ha en fin dag

Gunilla

12 kommentarer :

  1. Vad fint du har i trädgården. Jag gillar klematisen Mrs N Thomson men min har nog dött.
    Nunneörten ser jättefin ut.
    Här växer det fingerborgsblommor överallt. Fast i år är det ett "mellanår" så det är inte så många som blommar men nästa år blir det många. Även om dom är som ett ogräs får dom stå kvar. Det är bara när gångarna blir lite väl igenvuxna som dom rensas bort.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Det ser så fint ut! Man märker också att du bor längre upp i landet för mycket av det du visar är redan överblommat här! /Anette

    SvaraRadera
  3. Mums för ögat och hjärtat.
    Fingerborgsblommor så ljuvligt och pionen fortfarande i blom och så fin och yvig och hostans fina färger.
    Härligt:)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Så fint du har det. Det är kul med självsådda växter för då får man ibland kombinationer som man inte själv tänkt på..

    SvaraRadera
  5. Det ser härligt ut. Men man märker skillnaden i zonerna, det mesta du visar har blommat över här nere/ gittan

    SvaraRadera
  6. Jättefina blommor, hittade in till dig via någon annan bloggare.
    Tror inte jag varit här förr. Nu ska jag titta någon mer mulen dag.
    Är bara hem för att byta "älven mot havet" Gäller att ta vara på sommaren, den är kort, särskilt när man bor i norr men vi har ju jättefint i sommar med sol och värme.
    Ha det så gott med dina fina växter! Du kan säkert ge mig tips när jag tittar runt!
    Carin

    SvaraRadera
  7. Vad fint du har det! Bilder att ta fram och njuta av i vinter när man längtar efter sommaren...
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Hej hopp!
    Alla är så flitiga bloggare känns det som...jag har mest varit på latsidan :)
    Tack för din härliga bilder!!!

    SvaraRadera
  9. Kul att du hittade till min blogg och jag måste säga att det var kul att hitta till din också.

    Det var ett bedårande Norrbotten och Lappland var bedårande landskap, antar att hösten måste vara än mer färgsprakande, toppat med norrsken och allt, ljuvligt!
    /U

    SvaraRadera
  10. That is a lovely Corydalis. Was it hard to get started growing? I've read that they are, and I've had one planted for 2 years and only now beginning to pull away from the tiny plant I put in.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62