17 augusti 2009

Now they bloom again---Nu blommar de igen.


Visst är den fin . Primulan köptes i våras och nu blommar den igen. Kanske för att det har regnat ganska mycket den sista tiden. Värmen vissa dagar har väl fått den på fel tankar .Men inte mig emot.Bara den klarar övervintringen.


Rhododendron Keleticum är en pytteliten växt som jag satte i våras då blommade den och nu har den börjat om igen. Den har vuxit jättebra så den trivs nog . Jag tror att jag skall täcka den i vinter för att se om den klarar sig. Får vi mycket snö så blir det ett bra täcke.



Ännu en Rhododendron som inköptes i år en Chunninghams White. Den har vuxit och det har blivit många knoppar till nästa års blommning och nya blommor har slagit ut ochså nu. Bilderna är tagna nu i helgen.

Ha en fortsatt fin dag
Gunilla



7 kommentarer :

  1. Trevligt med dubbla blomningar. Jag gillar också mini-roddisar
    Eva

    SvaraRadera
  2. Dubbel blomning är alltid uppskattat. Jag vill minnas att jag haft Primulor som gjort det tidigare / gittan

    SvaraRadera
  3. Det måste ju vara en jättelycka att få se dem blomma om. Kanske ska jag ge mig ut på spaning. Man vet ju aldrig!

    SvaraRadera
  4. Gunilla! What marvelous flowers you have grown. The multicolored bloom on top is truly delightful.

    SvaraRadera
  5. Härligt att den blomma två gånger.
    Fina bilder.Ja det har ju regnat
    en hel del i sommar.Ja tycker det
    har gått fort nu är vi redan i Augusti.Ha en bra dag.Kram

    SvaraRadera
  6. Å dubbel blomning! Jag har införskaffat min första rhododendro i våras, jag ska försöka komma i håg att täcka den till vintern.
    Martorn är något som saknas i min trädgård, de är så fina!

    SvaraRadera
  7. Vilket varierat utbud av växter du har! Mina primulor brukar också blomma om.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62