21 september 2009

Autumn has arrived-----Hösten har kommit



Nu har hösten börjat ge sig tillkänna bland blommor och blad. Vallmon håller kvar mössan för den verkar inte vilja titta fram.



Sköldpaddsörten blommar fint ihop med Ulleternellen.


Kanadensisk klätterros vet inget namn blommar fortfarande och har en god doft.



Vildvinet har fått sin fina höstfärg.
Ett litet axplock från trädgården , bilderna är tagna nu i helgen.
Jag lägger ut några till senare om Ni vill ta en titt.


Ha en fin dag

Gunilla





13 kommentarer :

  1. Fina bilder från din höstträdgård,Och att dina rosor fortfarande blommar så vackert.

    SvaraRadera
  2. Hösten biter sig fast allt mer i min trädgård också, men ännu har vi skonats från att frosten skördat blomstren och det är verkligen ovanligt när man ser i almanackan.
    Vildvinet är alltid ett vackert inslag i höstträdgården, nu har jag ingenstans det passar, men hade gärna sett det växa hos mig.
    Ha en bra dag! /Bea

    SvaraRadera
  3. Tur att rosorna blommar än så du får njuta av dem innan frosten tar dem.

    SvaraRadera
  4. Jamen visst har vi haft en härlig sommar, när vi blickar tillbaka. Nog var man lite skeptiskt i början när vi hade så många frostknäppar....men bra blev det väl ändå...och vilken höst sen.

    Din vallmo verkar faktiskt frysa...stackaren, den vet inte om den ska våga titta fram :)

    SvaraRadera
  5. Ja vilken bra början på hösten.
    Vallmon borde nog behålla mössan ett tag till.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  6. Tack for tipset, ulleternellen passer verkligen gott ihop med sköldpaddeblomsten :)

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag njuter av dina vackra blombilder i dag! Kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Hallå Gunilla, vad fin den ser ut, din blyga Vallmo. Jag har också några senkomna eftersläntrare som bestämt sig för att visa upp sig nu. Men det är ju bara kul förstås.

    Marit

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar vallmobild!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  10. Här känns det som både sommar och höst.

    SvaraRadera
  11. Vilken fin ros..
    Vildvinets färger är så härliga, hoppas det dröjer tills frosten kommer...

    SvaraRadera
  12. Vackra höstträdgårdsbilder! Du verkar inte ha det så "pjåkigt" själv i din trädgård;))!
    Det ser med andra ord riktigt vackert ut!Du bor ju i ett betydligt mindre vänligt klimatzon än vad jag gör och har ändå så vackert så här långt in på hösten!
    Ha det så gott bland rosorna!/Anja

    SvaraRadera
  13. ps
    Glömde berömma din nya blogg-look!
    Amazing skulle jag vilja säga på ren "finska" - eller varför inte - otroooligt snygg!Hur har du gjort?
    Detta måste vara det vackraste jag har sett i bloggbakgrundsväg!
    ds

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62