23 september 2009

Autumn in the garden----Höst i trädgården

Heuchera "Fandango"

Vildvinet klättrar högt upp i tallen och har en fin höstfärg . Pergolan till höger i bild är ochså klädd med vildvin plus lite andra klättrare.

Så här ser planteringen ut vid dammarna nu.

Rosenflockeln har börjat slå ut den är ca 2 meter nu. Pampig växt

Det vita löjtnantshjärtat har kommit med några blommor igen.


Dracocephalum arguense "Fuji Blue" en frösådd som blommar nu.


Korallkornellen "Ivory Halo" har ett riktigt fint bladverk.
Röda stammar och vit blommning.

Hostan "Gold Standard" och Vingad benved får tillsammans en fin färgkombination när benveden har fått sin mörkröda höstfärg.

Hoppas att vi får en fin höst och kan njuta av alla fantastiska färger.
Ha en fin dag
Gunilla








17 kommentarer :

  1. Å, det är ju alldeles underbart i din trädgård. så mycket vackert bladverk att glädjas åt. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. flotte høstbilder, her på nord-vest-kysten i Norge, har det regnet så kraftig siste 2 ukene at ingen planter er fin lengre. men vi har flotte farger i skogen, da:))

    SvaraRadera
  3. Vilken fin lantlig trädgård du har. Tänk att det är så fint så här års.
    Eva

    SvaraRadera
  4. Jag gick förbi ett väldigt fint vildvin nu på lunchen och det var så himla fint så jag bör nog starkt överväga att plantera ett hos mig.
    Din dammplantering är ju helt fantastisk, så fin!!
    Min rosenflockel brukar inte alltid hinna blomma innan vintern kommer. Tyvärr.

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig mångfald du visar..och det e faktiskt skönt att se blommor och blader "gå ner" nu när hösten anländer
    Ha det..Maria

    SvaraRadera
  6. This is such a wonderful time of the year for me, and you have shown so many beautiful photos. Thank you!

    SvaraRadera
  7. Tack för rundvandringen!
    Så vackert du har det!
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Interesting that your heuchera is blooming strongly at the moment. Mine has been over since the end of July.

    How lucky you are not to have hostas eaten by snails.

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastisk växtlighet du har. Tror den är mycket bättre i norr än i söder. Du har så färgrika växter. Jag har njutit en lång stund av dina fina bilder.
    Kram Brgitta

    SvaraRadera
  10. Tack för fröna dom kom i går. Nu är det bara att vänta på våren så jag får så. Här är det också höst i trädgården, njuter av den friska luften.
    Ha en bra dag
    Lotta

    SvaraRadera
  11. Beautiful gardens and flowers. I stopped by so I could thank you for following my blog.

    SvaraRadera
  12. Tack för besöket och välkommen åter.
    Rosenflocken, den vill jag ha. Vacker och hög. har lite tomtgränser att rama in. Så det inte blir så öppet och så man får lite privatliv. 2000 kvm tomt utan häck bara ett fårstängsel till en granne och hunnebo till en annan och så en väg med busstrafik och så står busskuren lite högre upp så man ser lätt "ner" in i vår trädgård. Inget är gjort här sen 1935 tror jag, då huset byggdes. Så vi har lite yta att leka med, tacksam för tips och ideer av er alla trädgårdsbloggare. Mvh Rosie

    SvaraRadera
  13. Vilken otrolig höstkänsla du bjuder på. Riktigt vackra bilder.

    SvaraRadera
  14. Åhhh så fint det ser ut!!!!
    WOWSINGEN!
    Linda

    SvaraRadera
  15. Din trädgård här helt UNDERBAR vet du det. Nu är det jag som sitter och *gapar med öppen mun*.
    Den är nästan läckrast nu av det jag har sett tidigare. Wow!
    Kram Marie:)

    SvaraRadera
  16. Oh så fint och här ser man att hösten är så vacker den med:)
    Jag har varit ute och letat höstbilder idag och fick några st som man blev nöjd med ..skogen lyser så fint med de gula löv när solen ligger på:)
    ha en fin kväll:)

    SvaraRadera
  17. Your autumn garden is so lovely!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62