22 september 2009

Blotanical Park of Crete--Botanisk park på Kreta


A visit in the Blotanical park of Crete .
Fruit trees from all over the world producing edible fruit,herbs,pharmaceutical and ornamental plants, all scattered around an area with a surface of two hundred square kilometers.

Ett besök i Botaniska parken på Kreta.Vi besökte den nu i september. Fruktträd från hela världen och, växter som är planterade på en yta av tvåhundra kvadratkilometer. Terasserad terräng.


Tilia Europoea--Lime tree


Melon








Here I come and it feels in my legs.
Här kommer jag och det känns i benen.



Castanea Vesca, Sweet Chestnut


Citrus Medica,Citron.



Kiwi

After a long walk in the park ,it ended whith a god meal at the restaurant.
Promenaden i parken slutade med ett gott mål mat i resturangen.



















5 kommentarer :

  1. Hej! Vilka underbara bilder du visar från Kreta. Har du varit där nu på semester. Och dina bilder från din egen trädgård är så fina.
    Du är så duktig med blommor och sånt. Men det är inte jag. Däremot kan jag väva. Vilken tur att vi är så olika, så det blir lite blandning av allt här i världen.
    Ha det så gott!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  2. Det ser riktigt härligt och spännande ut...men inte hann ni väl gå runt hela stället på 2 timmar;)

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från Kreta! Det ser ut som du haft en fin semester. Den Botaniska trädgården missade jag men det var många år sedan jag var där.
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Jättefina bilder. Det gäller att ha spring i benen för att orka.Kunde du köpa något som det går att ha uppe hos dej?Jag var tidigare gift i 20 år med en man från Rhodos och jag plockade alltid med mej frön när vi varit där och hälsat på hans mamma.En del överlevde andra inte!

    SvaraRadera
  5. Vilken växt- och blomprakt det verkar vara på Kreta! Jag har aldrig varit där.
    Kram EL

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62