2 september 2009

Autumn flowers------Höstblommor


Knippgenitiana, Genitiana asclepiadea. har börjat blomma nu. En frösådd -07 som det blev tre plantor av. En riktigt fin växt.


Här har hängpelagonen blivit riktigt omslingrad av vildvinet och purpurvindan.

En höstflox "Mount Fujijama" trorjag att den heter. Doftar.



En sista hälsning från Mandarin kaprifolen som blommade som mest i Juli. Nu har det kommit några blommor till. Den får mandarin gul/ orange blommning. Ingen doft.
Nu tar jag en bloggpaus i fjorton dagar för nu väntar Kreta med sol och värme. God mat och dryck.
Ha det Gott och Tack för alla kommentarer jag blir så himla glad för att Du skriver en rad.
Vi hörs, ta väl hand om dig.
Gunilla




19 kommentarer :

  1. Vad fint med dammen som bakgrund jag tror att man skymtar era guldfiskar . Det verkar som det är samma höstflox som jag har. NI ska ha en trevlig semester med att fotografera.

    //Magdalena

    SvaraRadera
  2. Genitiana ser spännande ut :) god tur till varmare strök.

    SvaraRadera
  3. Så fint det blommar hos dig!
    Vit flox är fint. Är så glad att jag fått en liten planta i år:)
    Cementstövlarna har jag gjutit av ett par barn gummistölar. Prova! Det är enkelt och blir så sött.

    SvaraRadera
  4. Härligt att se hur vackert det blomstrar. Norrland-fullt
    av möjligheter! Tack för din kommentar förresten! Klätterrosorna vi satt är William Baffin. Ha en skön semester!

    SvaraRadera
  5. Så vakkert det blømer hos deg!

    Ønskjer deg ein god ferie :)

    Kos deg!

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får en riktigt trevlig resa med lagom sol o värme

    SvaraRadera
  7. Ha det jätteskönt på semestern!

    SvaraRadera
  8. Visst finns det ännu lite vackert i trädgården, trots att hösten gör sig påmind mer och mer för varje dag.
    Ha en riktigt skön semester! /Bea

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en trevlig resa!

    Fantastiskt när växterna hittar varandra och börjar "leka"!

    SvaraRadera
  10. My favourite is the phlox - it must really glow in the dusk.

    SvaraRadera
  11. Nu är det länge sedan jag var hos dig här på bloggen. Gentianan är verkligen en härlig blomma, måste nog skaffa en! Underbar blå färg!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  12. Jag har ganska dåligt med sensommar/höst blommor i min trädgård har jag upptäckt. Då är det trevligt att kunna titta på dina blommor istället.

    SvaraRadera
  13. A wonderful variety of very beautiful flowers. Great images, all of them.

    SvaraRadera
  14. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  15. Så många härliga blommor som visar dig nu.
    Jag hoppas att semestern har varit riktigt skön.
    Kram Mari

    SvaraRadera
  16. Vita flox är underbart och det är så kul att se hur ni där uppe har det nu.
    Känner doften av den ända hit.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  17. Hej denna tidiga søndagsmorgon.
    Ser att du har så vackra blommor igen.
    Jag gillar flox. Skulle haft sådana i min trædgård. Men ær det frøn eller løkplantor.

    Hoppas du førstår vad jag skriver. Min dator har fått spunk tror jag.
    Får inte fram den dær språkduppeditten så jag kan byta från norska till svenska...

    Ha iallfall en skøn dag. Det ska jag.
    Kramen Synne.

    SvaraRadera
  18. Hoppas du fått ett par riktigt sköna veckor.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62