28 september 2009

A look in the garden---En titt i trädgården



Rosenstaven blommar nu förfullt men Silveraxet. Cimicifuga racemosa"Brunetta" hinner inte slå ut hos mig. Synd för den har många blomkolvar, kanske jag måste flytta den till en annan plats för att den skall stå mera skyddat.?

Den ryska martonen är översållad av "blommor" och den självlysande färgen både på blomman och alla stjälkarna är ju dekorativ.
Nu är det mycket som skall plockas bort för vintern och rengöras men vi har ännu inte avslutat vistelsen ute på sommarstället ännu. Allhelgona helgen blir nog sista helgen men det känns vemodigt när vi stänger.
Men vårförberedelserna är snart i full gång . Frökataloger, trädgårdstidningar och allt som har med trädgård att göra dyker ju upp titt som tätt.
Ha en fin dag
Gunilla



17 kommentarer :

  1. Det ser ju fortfarande somrigt ut hos dig =) Men så synd att Silveraxet inte hinner med, de doftar ju så gottt förutom att de är vackra. Kanske om du ger det en soligare plats? Jag flytatde en Trädgårdshortensia i helgen som gick av just den anledningen, man vill ju gärna att de ska blomma. Ha det gott / gittan

    SvaraRadera
  2. Hi Gunilla! It's nice to see lovely blooms this time of the year. I love purple and blue flowers. Happy autumn to you1

    SvaraRadera
  3. Här hos mig har både rosenstav och silverax blommat över för länge sen
    . Trist att ditt silverax inte hinner blomma fast knopparna är väl också fina som dom är...

    SvaraRadera
  4. Det var vackert. Här har jag en hörna, som jag verkligen måste fixa till innan vintern. Vi har fått mera tomt, och en del är trädgård, så något måste göras snart!

    SvaraRadera
  5. Fint! Oktober i antågande, trots allt en hyfsat lång säsong!

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att det blommar än hos er i stugan.

    SvaraRadera
  7. Helou,
    nästa är ska jag skaffa martorn, de är sååå häftiga!!
    Ha det gött!

    SvaraRadera
  8. Gillar verkligen Rysk martorn, överaskar med sin fina färg och står bra i vindarna.

    Ingela

    SvaraRadera
  9. Det var en trevlig titt i din trädgård! Vi kommer gärna och tittar igen! :-)

    SvaraRadera
  10. Att rosenstaven blommar hos dig nu.
    Det är länge sedan den slutade blomma här.Tack för titten hos mig.Anita

    SvaraRadera
  11. Det är ju lite synd när inte alla växter hinner blomma innan det kalla kommer... men det ser ändå ut som om du har en hel del fint igång... ; )
    /Janne

    SvaraRadera
  12. Du har ju så fint i din trädgård!
    Jag håller på att tomma ala krukor (vi bor på en bergstomt så det är bara krukor som gäller)
    Efter helgen som kommer, försvinner sommarvattnet och då måste vi åka härifrån
    I morse var det bara +3 och nu blåser det också nordv. vind Fryser om fingrana!

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Jag såg att du vill följa min sida. Så roligt!!:-)Du har själv en jättemysig sida som jag kommer titta in mer på.Jag sätter upp dig på min lista också så ser jag när din sida uppdaterats. Va mycket blommor du har kvar i din trädgård, trots att du bor långt upp, och det är ju härligt! Såg själv att ett par av våra rosenbuskar fått nya knoppar och snart slår ut.Man vill ju gärna ha blomning så länge det går:-) Tom vårlökarna som jag satte för ngr veckor sedan tittar upp nu och det är kanske inte så bra, men vad gör man?
    Ha en fin vecka!
    /Kram Karin

    SvaraRadera
  14. Beautiful photos, thank you for sharing them.

    SvaraRadera
  15. Den ryska mortonen ser ut som något jag borde se mer efter :)

    SvaraRadera
  16. Ser fortfarande härligt ut i din trädgård. Hos mig är det mesta överblommat och inatt var det ju frost. Du skrev att havet nog värmer hos dig, bara att tacka och ta emot! Jag bor visserligen långt söderut, men högt upp på gränsen till småländska höglandet och det märks vid den här tiden. Kram Anette

    SvaraRadera
  17. Vad härligt att det blommar fortfarande! Tack för din kommentar!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62