5 oktober 2009

A cold morning---En kall morgon


Efter en kall natt och en kylig morgon så såg det ut så här i trädgården.
After a cold night and a chilly morning it looks like this in the garden

Den vilda ljungen har fröat av sig i torvblocken så jag har fått lite extra blomfägring.


Fingerborgsblomman har kvar sina blommor ännu. Den vingade benveden har börjat rodna .

Här har flocknävan blivit riktigt rimfrostig men jag tror att om det inte blir så kallt igen så hinner den få sin fina höstfärg.

Nu håller vildvinet på att tappa alla sina blad.

Rimfrostig heuchera "Summer snow" passande namn nu.

Ha en riktigt fin dag
Gunilla





12 kommentarer :

  1. Vit och krispig trädgård är trist, men snart våras det igen ;)
    Ljuvlig färg och vacker inramning med Vildvinet!
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Kan ju se skönheten bara jag slipper känna kylan. Fint - trots allt!

    SvaraRadera
  3. Det ser fint ut med alla färger. Kallt och fruktansvärt oväder bör tilläggas att det varit. Men nu har vi fint igen!

    SvaraRadera
  4. The colors in your garden are still beautiful even though you have frost. That red vine is gorgeous!

    SvaraRadera
  5. kallt...men åååh va vackert, eller hur?

    SvaraRadera
  6. Jag tycker växterna är vackra med frost på, fast det är klart,lite längre sommar och höst vore inte dumt.

    SvaraRadera
  7. Vilken otroligt vacker färg vildvinet har.
    Snygga krispiga blad. Det är både lite vemodigt men så vackert med frost nypna blommor och blad.
    Ha det gott Marie:)

    SvaraRadera
  8. Det är fortfarande lika vackert hos dig, inte änns frosten kan förändra det :)

    SvaraRadera
  9. There is so much beuaty to see! How wonderful! Lovely post and beautiful pictures! I really enjoy your site! I love heather too, a favorite!

    SvaraRadera
  10. The colours of Autumn look beautiful in your garden. I especially like the vine turning red over your arbor, so colourful. The golden trees around your yard make a nice background. we've just had our first frosts, too, and I am seeing more colour this week.

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder, vildvinet är så vackert och tänk att din digitalis fortfarande blommar, otroligt.

    SvaraRadera
  12. Hej Gunilla! Vilken härlig blogg du har. Underbara bilder och så ni har jobbat för att få en sån fin trädgård. Lägger till dig så jag kan följa dina bilder och aktiviteter.
    annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62