1 oktober 2009

Lilies---Liljor

Trädliljan Satisfaction



Trädliljan Lavon . Bilderna är lånade från inköpsstället.


Jag har fått lökar av min sonhustru Magdalena som har bloggen Magdalenas blogg

Det är lökar av Trädliljor som skall kunna bli 1,5 till 2 meter höga. Det skall bli spännande att se om de kommer upp till våren och om det blir någon blommning. Första året tror jag inte att de blir så höga som det står i beskrivningen. Vi får se om den klarar vintern först.
Nu skall de ner i jorden snabbt.
Vi hade minus 3 grader på morgonen idag och det har frusit ganska rejält så det blir roligt att se hur det ser ut i trädgården på sommarstället Vi har ju stugan vid vattnet så kanske det inte har frusit så hårt.

Ha det gott

Gunilla




1 kommentar :

  1. Så spännande! Trädliljor...och som blir upp till 2 m, har jag aldrig hört talas om förut.Nu blir jag riktigt nyfiken. Var får man tag i sådana?De ser jättevackra ut på bilderna, så du har verkligen något att se fram emot :-)
    Ja, jag kan tänka mig att frosten börjar göra marken hård uppe hos er, då är det bäst att få ner lökarna snabbt då :-). Jag har själv en påse lökar - vårstjärnor - jag skall sätta ut, men jag har dragit lite på det, för de andra jag satte för 3 v sedan - narcisser & pärlhyacinter - börjar komma upp nu(!) och det är ju alldeles fel tid. Vet inte vad som händer med lökarna nu när de börjat växa och få blad o när natt frosten kommer, om de överlever?Första gången vi har lite trädgård nu så vi är noviser på detta området min man och jag :-).
    Önskar dig en riktigt skön och avkopplande helg med de dina./Kram Karin

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62