13 oktober 2009

MeMe Award-- -Jag ger bort en Award till dig.


Jag har fått en Award av Kaija som har bloggen Crow Cottage.
Jag blir riktigt glad över att ha fått den från vårt grannland Finland.
Men med denna Award följer det med en utmaning. Att skriva ner 7 saker om mig själv och vidarebefodra utmaningen till 7 andra bloggare som dessutom får en Award av mig.
1. Jag är gift med Stig sedan 1976 och har två barn. En flicka och en pojke.
2. fyra barnbarn har jag. tre pojkar och en flicka.
3. Jag gillar att hålla på i trädgården. Resa och ta en tur med motorcykeln. (Jag åker)
4. Bloggnamnet Norrskenets Trädgård har jag tagit för att det kvarter där vi har sommarstugan heter Norrskenet.
5. Jag är dålig på att fota, darrhänt. Men gör så gott jag kan
6. Jobbar med barn sedan Januari 1977.
7. Pajer och vitt vin .
Jag överlämnar denna Award och utmaning till:
Magdalena som har Magdalenas blogg
Mimmi som har Mimmis fotosida
Anette som har Mitt hörn av världen
AnnCharlotte som har Rosor,magnolia och mycket mer
Lillebeth som har Vid bergets fot
Gittan som har Livets glädjeämnen
Bea som har Daggdroppen
Alla som kikar in hos mig och vill ha en Award och skriva om sig själv ta gärna den.
Jag skulle vilja räkna upp er alla .
Ha en fortsatt fin kväll.

8 kommentarer :

  1. Hoppsan, där var ju jag med! Tackar ödmjukast för Adwarden. Nu återstår baar att se om jag lyckas klistra in den i bloggmallen. Det var faktiskt enklare på TB. Motorcykel gillar jag också fast jag har en önskan om att få köra och ha en alldeles egen... nån gång...
    Ha det gott / kram gittan

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att få veta lite mer om dej.
    Hoppas du får en fortsatt skön vecka.
    Kramar till dej.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej! Roligt att du tittar in till mej och kommenterar där.
    Bomullsgarn 30/2 är väldigt tunt. Du kan använda det som varp om du väver gardiner, handdukar. Förr vävde de förningsdukar eller schaletter helt i bomull och då använde de tunt garn. Det blir väldigt fint. Det finns säkert fler användningsområden. Du får gärna höra av dej om det igen.
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Tackar allra ödmjukast! Ska försöka svara snarast.... men jag har en vecka med mycket jobb så ha tålamod....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  5. Åh, tackar så mycket.....håller med Gittan , nu ska man bara minnas hur man klistrar in den...../kram Anette

    SvaraRadera
  6. Tack så jätte mycket. Jag tycker att du tar fina bilder och jag tror att du ska lyssna till vad du själv känner du vet nog vad jag menar.

    Ha en jätte bra dag!

    SvaraRadera
  7. tusen tack :D
    jag har nu lagt upp den men jag har inte skrivit 7 namn då det var jätte svårt att "bara" skriva ner 7 st ..då jag tycker att alla är ju absolut värd en award:D
    Tusen tack . jag blev jätte glad över awarden:)

    SvaraRadera
  8. Jag glömde ju bort att tacka och satte igång med att skriva sju saker istället.....så nu kommer det, TACK.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62