19 oktober 2009

Ready for the winter------Redo för vintern


Nät runt klätterrosen. Löven som faller ner innanför nätet blir en bra isolering.
Och haren kommer inte åt att gnaga av barken.


Täckning med granris på det som är vintergrönt .
Nu har jag klippt ner de flesta höga perennerna som kan klippas utan att de fryser bort.
Nätat in allt som haren älskar att gnaga på. Men en del buskar blir vackert formklippta och blir nästan finare ochså när haren bitit av grenarna. Men stammarna får han ju inte komma åt.




7 kommentarer :

  1. Better safe then sorry, fikk din bild av rosen mig att tänka på. Herregud vilken kraftig inpackning som ska till för att hålla gnagarna borta. Jag har långsamt insett att det finns värre ting, eller i varje fall flera, an iberiasnigeln :)

    SvaraRadera
  2. Ja här var det vitt i morse så det är väl bara att inse att odlingen är över för i år, utomhus.

    SvaraRadera
  3. Vad flitig du har varit, ja nu är det dags för naturen att sova..ha det toppen/Catthie

    SvaraRadera
  4. Så bra att vara ute i god tid med vinterförberedelserna. Fast man vet ju inte riktigt när vintern slår till. Det kan gå fortare än man anat.
    Nej inte är det roligt när hararna eller rådjuren gnager på stammarna...Flera års odling kan gå till spillo.
    Må så gott!
    Kram NInni

    SvaraRadera
  5. Du verkar förberedd inför vintern.
    Mitt första besök här,du har en trevlig sida.
    Ha det bra
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Hej jag har en liten sak du kan hämta på min blogg.Ha en bra dag.kram

    SvaraRadera
  7. Det är mycket jobb med trädgården inför vinter också. Din, ser ut att reda sig bra!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62