14 oktober 2009

Winter storage of plants---------vinterförvaring av plantor


Så här ser det ut när jag vinterförvarar mina krukor med frösådder. Bilden är tagen den 17 maj 09. Så det har börjat komma upp i krukorna.
Jag har en grusbädd där krukorna är nedgrävda. Gruset isolerar och det blir inte blött.
Även en låda med jord har jag för frösådder som inte har grott efter första kylperioden där krukorna får vara nedgrävda så kanske något kommer upp nästkommande år. Och sådder för tillväxt.


Ha en fin dag




3 kommentarer :

  1. Jag får försöka göra något liknande med mina delade, krukade perenner och hoppas att de klarar sig. Blötan är nog den värsta boven här. Har du något tips förutom sand?

    SvaraRadera
  2. Vad du är flitig, har aldrig gjort vinter förvaring av växter, ha en trevlig kväll/Catthie

    SvaraRadera
  3. Väldigt inspirerande bild. Tack för den.
    Jag har grävt ner mina småttingar och ogrodda bara i sina krukor i jord. Ska täcka med lite ris och så hoppas jag att det kan komma ett fint snötäcke och lägga sig ovanpå också. Så får vi se hur det går.
    Tänk att man redan har börjat tänka på våren..! :-)
    /I.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62