2 november 2009

Now and a month ago--Nu och för en månad sedan



Denna gräsklippare med uppsamlare är en oslagbar lövupptagare.
Vi har stora gräsytor och väldigt mycket löv. Det var snabbt avklarat som annars skulle ha tagit många timmar .


Denna bild togs denna helg alltså den 30 Oktober


Och denna gröna bild togs den 20 September. Tänk vad allt förändras snabbt.

Nu har vi haft höststädning ute i trädgården. Allt löv är borttaget och lagt i komposten.
Träd och buskar är nätade (Haren kommer inte åt att gnaga av barken)

Alla grejor är undanstoppade för vintern. Och jag har hunnit flytta en del buskar och tagit upp en stor humle som har fått ny plats. Så nu har jag lite ledig planteringsyta som skall få lite nya växter till våren. Jag kollar noga hos er för att se vad ni planterar för nytt. Antecknar för att komma ihåg om det är något som jag kan försöka få tag i och om det kan klara sig hos mig.

Något att se framemot:
Gå på loppis för att kanske göra lite fynd som är bra att ha.:)
Frö inköp. Läsa om växter som jag gärna skulle vilja ha.
Läsa igenom anteckningarna jag har om det är något som kan göras i vinter.

Ha det gott













8 kommentarer :

  1. Det är stor skillnad bara på en månad. Nu får vi planlägga och ladda krafter till nästa økt :)

    SvaraRadera
  2. Hos mig får maskarna äta löven på plats.... jag hjälper dom bara lite o klipper sönder dem med gräsklipparen ;-)
    Visst går det snabbt mot vintern nu..... inget jag ser fram emot.
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad mellan bilderna, otroligt så mycket det händer på en månad.
    Ibland önskar jag att jag skulle bo nära mina blogg trädgårds kompisar så man kunde byta plantor med varann. Det brukar bli mycket över här som jag trugar på omgivningen.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Så godt det er når alt kan gå i dvale ! Da er det bare å vente på våren og nye utfordringer !
    Koselige bilder du har her !
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  5. So beautiful scenery,I love that.Thanks for the visit.

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har det, både med och utan löv...
    Jag brukar räfsa lite slarvigt och sen kör jag med gräsklipparen över de löv som som är kvar. Det är tre olika nivåskillnader i min stora trädgård och där kommer man inte fram med en så stor gräsklippare tyvärr...

    SvaraRadera
  7. I enjoyed your post and photos. Many gardeners will now begin to dream of spring's garden.

    SvaraRadera
  8. tänk vad fort det växlar i naturen! Det är så roligt med alla bloggar och alla foton att följa!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62