11 januari 2010

Bilder från trädgården sommaren -09


Så här såg det ut den 8 maj -09.
Ute på sommarstället.Där vi har vår trädgård.
Nu hade vi börjat vistas där på helgerna och jag är och petar i rabatterna för att se om det kommit upp något.
Lite späd grönska har kommit. Ibland trodde jag att det har frusit bort någon växt men det gäller att ha tålamod och vänta för jorden är fortfarande kall. Särskilt där det är skugga.

Täckningen på en del växter ligger kvar ännu för ibland kommer det en köldknäpp.



Blodörten. Sangunaria Canadensis har börjat kika upp.

Här är en Backsippa som börjat slå ut.
Om ni har orken och vill så visar jag fler bilder från trädgården.Från sommaren som varit.
Nu börjar jag längta. men så länge jag kan längta så har jag ju det kvar.
Något att längta till.


10 kommentarer :

  1. Det är som att titta in i enannan värld när man kommer från årets vargavinter. Det är verkligen något att längta till.

    SvaraRadera
  2. Åh så underbara bilder - man längtar verkligen till värmen och alla vackra färger i trädgården.

    kram Catthie

    SvaraRadera
  3. Det varmer å se slike bilder!
    Det er utrolig hvordan naturen år etter år skifter og kommer med nye vakre opplevelser for oss mennesker! Takk for titten;)

    SvaraRadera
  4. Ohh backsippor de är så vackra och blir så fina på bild.
    Ha en skön kväll Annika

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag ser gärna fler bilder. Vad fin den är backsippan.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Igår sade jag att jag inte längtar till våren. Jag njuter ju av vintern med alla dess aktiviteter med barnen. MEN nu längtar jag i alla fall lite grand efter att jag njutit av dina bilder.

    SvaraRadera
  7. Här var också fint och soligt då. Det minns jag, för mina barn är födda den 9 maj.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Det är svårt att föreställa sig hur det kommer att se ut om några månader nu när man tittar ut. Tur man har bilder .....

    SvaraRadera
  9. Du sätter sprutt på vårlängtan med dina bilder.
    Som det ser ut nu när man kommer ut känns det väldigt avlägset.
    Ha en skön tid.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62