3 januari 2010

Översnöat.


Gunghästarna . FÅRLIKT


Lite svårt att sitta i denna gunga,

Karusellen är riktigt fastfrusen och täckt med snö.


Sandlådan får nog vänta på lekande barn ett bra tag till.
Undrar du över nätet så går det runt hela sandlådan för att hålla borta katterna.
Jag längtar till den tiden när solen värmer och vi kan sitta ute och barnen leker i all den snö som kommit den senaste tiden. En fin tid för uteaktiviteter.

Ha en fin fortsättning på det nya året.
KRAM / Gunilla


12 kommentarer :

  1. Ja nu är det snö, var man än ser. Jag bor ganska högt över stan ( 230 m) och här roar sig både stora och små barn med Bob, de åker helt enkelt ner den gamla vägen, genom skogen, till stan och tar bussen upp igen, detta i en evig runddans. Barn helt upp till 70års ålder har jag sett :)

    SvaraRadera
  2. Det ser jo litt flott ut også;)
    men jeg lengter mot vår!
    Kos dere i snølandet, her har vi fått ca 0 grader idag etter 14 minusgrader igår.
    Klem fra meg;)

    SvaraRadera
  3. Hej Gunilla! Ja visst är min klocka fin men din klocka som du vann går ju inte heller av för hackor fniss, kul att du gillade halsbandet det är en text på från Micheal Jackssons låt heal the world, min egen design!
    Kram på dig
    Carina

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket snö!

    Gungfåren var ju för fina!

    God fortsättning Gunilla!

    SvaraRadera
  5. Nej men så mycket snö. Här i söder är det bara kallt!

    SvaraRadera
  6. Idag har det äntligen slutat snöa, efter 4 dagar, det är säkert en halv meter snö som balanserar på vårt atlantäcke, 5 cm brett. Snön på dina får(!) ser ullmjukt och gosigt ut. Vinterlandskapet är sagolikt!

    SvaraRadera
  7. Såg på Tv att ni skulle få mycket snö jag hoppas att vi får mycket imorgon.
    Annika

    SvaraRadera
  8. Länge sen det var så mycket snö, även nere hos oss. Jag har redan tröttnat på den och längtar efter barmark.
    God fortsättning på 2010!

    SvaraRadera
  9. Vi har också snö så det räcker och blir över.

    SvaraRadera
  10. You have tons of snow! Send some our way, please!

    SvaraRadera
  11. Ja nu har vi fått snö i massor så det mesta är översnöat här också.
    God fortsättning
    Birgitta

    SvaraRadera
  12. https://vindsromantik.blogspot.com
    Hej Gunilla
    Så fin blogg du har, när jag såg namnet "norrskenet" så måste jag berätta.
    Jag flyttade fr mellan Sverige till Ö-vik. En kall vinterkväll såg jag ett färgsprakande "fenomen" på himlen, det "lät" också. Jag blev så rädd, trodde det var jordens undergång, så hemskt det var.
    Vist hade jag hört talas om norrsken, men inte viste jag i min ungdom att det såg ut så där.
    Nu bor jag ännu högre upp i vårt vackra land, men har aldrig mer fått se norrskenet så otroligt vackert som just den gången i Ö-vik.
    Ha det gott
    Många kramar
    /Maggan

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62