9 januari 2010

Snow all over----Snö över allt.



Vi har haft fantastiskt fin väder idag - 3. Rena vårkänningen:o)
Så vi tog en tur ut till sommarstället för att se hur det ser ut.
Igensnöat .



*************

Spår av haren i rabatten vid dammen som finns till vänster.
Haren har grävt efter något ätbart. Häng Karaganen har fått en rejäl vintermössa. Den har vi satt nät runt annars äter haren upp grenarna.
************

Runt stugan mot gäststugan allt orört.
***************

Här syns en stor rabatt som jag har gjort om 2008 och det växte jättemycket i den så att jag får ta bort en del växte

****************

Snöklädd pergola.Vildvinet,clematis och polstjärnan täcker den på sommaren.

***************


Här har haren grävt fram en ros som den smakat på. GRRRR.

***************






VARMA KRAMAR / GUNILLA


19 kommentarer :

  1. Visst är det tråkigt när (o)-djuren skall smaka på just det vi har i våra trädgårdar? Men de måste ju också äta. Hoppas rosen överlever men det gör den nog.
    Vi har också sommarstuga men jag kan tycka att det känns lite tomt och vemodigt att åka dit den här årstiden.
    Fina vinterbilder var det hur som helst/Camilla

    SvaraRadera
  2. Lyckost som fått så milt. Hörde det på radion i morse. Här håller sej tempen stadigt på -20 och därunder. Ska fortsätta hela nästa vecka också. Frös i vävstugan idag så det blev inte så länge där, som jag tänkt.
    Visst är dagarna så fina att titta på när solen skiner på snön och bildar långa skuggor.
    Ha en mysig lördagskväll och en skön söndag.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. ärliga vinterbilder från ditt somamrställe! Synd att haren kalasat och jag vet hur det känns när man matar vilda djur med dyra rosor och annat, när man kunde fälla asp och vide för matning om man visste var haren har sin gång.
    Vi har haft detta års finaste dag, men kölden håller fortfarande ett hårt grepp :(
    Trevlig kväll!/ /Bea

    SvaraRadera
  4. Oooops...Härliga ..skall det vara förstås.../ Bea

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder du visar. Men haren han kunde man ju önska höll sig borta från växterna i trädgården. Ni hade ju varmare väder än oss idag! Här har det varit strålande sol både igår och idag men attans vad kallt det är när vinden ligger på rejält också.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilket underbart sommarställe ni har, det måste vara fantastiskt på sommaren när allt blommar. Trevlig lördagskväll.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att du har det så milt! Hos mig är det kallt -24grader har det varit idag! / Irene

    SvaraRadera
  8. Rena värmeböljan vi har haft -23 idag. Vackert ute men det kändes för kallt så det fick bli innesysslor. Ditt sommarställe ser så fint ut, kan bara föreställa mig hur härligt det måste vara på sin rätta årstid.

    SvaraRadera
  9. Hei snupp!
    Nå er bloggen din på Bloggedamer40+....på høyre side.
    Jeg håper du kommer til min private blogg, og følger meg også!
    Klem,M

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder du har tagit i stugan och jag hoppas att haren inte äter upp dina plantor för dig.

    Ha en trevlig lördag kväll:)

    SvaraRadera
  11. Der är så fint med all snön. Trist med Haren som äter upp dina växter men kan ju inte riktigt hjälpa att den är hungrig....

    SvaraRadera
  12. Jättevackra bilder! Och så fint du beskriver din sommarträdgård. Jag hoppas, att man får se den till sommaren, i sitt fulla flor!
    Ha en skön söndag, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Vilka vackra hus. Och vackra bilder. Det är roligt att kunna åka ut till sommarstugan även vintertid. Mysigt att tända en sprakande brasa och känna värmen sprida sig. Skönt med lite varmare väder. Ha en bra dag. /Gela

    SvaraRadera
  14. Hej,
    vilken fin blog du har! Och vilken härlig stuga!
    Jag kommer nog tillbaka nån gång.
    Hej så länge.
    Han

    SvaraRadera
  15. Vackert sommarställe!!! Undrar hur den ser ut på sommaren????

    SvaraRadera
  16. vinter på sommarstället ser ju helt fantastiskt ut. Så mycket snö och spår av djur. Wow

    SvaraRadera
  17. Hej Gunilla.
    Vackra bilder.
    Men har du verkligen bara 3 minus? Här har vi 30!
    Men det blir säker vår här med :D
    Kramen synnöve.

    SvaraRadera
  18. Så vackert, vintern är fantastisk, skönt att det blir någon dag med varmare temperatur.
    Kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62