13 januari 2010

Sommarbilder från Trädgården -09 nr 3.




Clematisen "Georg" växer tillsammans med ett Vildvin och täcker hela taket på uteplatsen.


Tolvguda blomman blommar för fullt i mitten av Juni.

Till höger har jag en planta som blir mindre än de övriga det är nog en annan sort.

Jag har frösått dessa för ett par år sedan och de blommar nästan hela sommaren.


Toffelblomman "Calceolaria falklandica"



Nu har småfåglarna fått lite fjädrar. Fågelparet har byggt ovanför dörren till uthuset. Det har gått bra att gå in och ut, hon flyger iväg och sitter och tittar tills vi går därifrån.





Gulltöreln har fått sin gula blommning. Pionerna och Koreanska plymspirea (årets perenn 2010) plantan till höger i bild. Har knoppar ännu, det dröjer ett tag till innan de slår ut.

Bilderna är tagna i Juni månad.


Fortsättning följer. :o)


Ha det gott







20 kommentarer :

  1. Just nu är du min favortibloggerska. Vilka härliga sommarbilder!

    SvaraRadera
  2. Your garden is beautiful! I bet you cannot wait till spring!

    SvaraRadera
  3. Underbart... vackert.. och vilka blommor och varför bor du så långt bort?
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Hei!

    For en koselig hage du har! Hvilke herlige sommerbilder, og nå fikk det meg til å lengte til vår og sommer :O)

    SvaraRadera
  5. Visst gör det gott att ta fram sina vår och sommarbilder vid denna tiden. Då längtar man verkligen.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Underbara sommarbilder och vilken fin trädgård du verkar ha.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Vilket härligt återsyn, tycker det var alldeles för länge sedan jag med blicken strosade runt inne i din hage, så fint med en påminnelse. Nu är det inte så länge kvar :)

    SvaraRadera
  8. Oj, oj, det blir bara vackrare och vackrare! Trädgården ser ju dessutom jättestor ut! Hur stor tomt har ni? Och vilken sorts jord och vilken växtzon så långt norrut? Det är ju så att man knappt vågar visa sin blygsamma trädgård nu när man sett er... Härliga bilder, tack!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Åhhh...sommar...vacker trädgård med underbara färger och blommor...åhhh.
    Var inne i en härlig blomsteraffär idag...Zälls blommor...och det doftade så underbart så jag hade kunnat gå där länge, länge. Kom ut med lite smått och gott som ska fotas i morgon i dagsljus.
    Kram annika

    SvaraRadera
  10. Jeg blir helt i en annen verden når jeg ser dine sommerbilder;)
    Vakkert er det og varmere;)) Klem!

    SvaraRadera
  11. Så fint du har det.
    Jag vill ha törelar...törlar...(vad heter törel i plural?) till min trädgård. Såg en limegrön i höstas som jag av nån anledning inte köpte fastän jag ville ha den. Ibland ångrar man sig ;)
    Kul att titta på dina sommarbilder.

    SvaraRadera
  12. Hei! Jeg fant deg på følgelista mi. Ikke har jeg sett det, så nå er det på tide å legge inn en kommentar hos deg :) Mange flotte bilder du har her!

    SvaraRadera
  13. Vakre bilder. Du har en nydelig hage :)
    Nå gleder jeg meg til våren!

    SvaraRadera
  14. Tröst för vintertrötta själar! Tack för det ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  15. Nejmen vad härligt, man riktigt tinar i vintern, tänker framåt för en stund på allt underbart i naturen. Blickar så ut och ser en fantastisk vinterhimmel.

    Ingela i Skåne

    SvaraRadera
  16. Vad härliga sommarbilder. Snart är vi där. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  17. Nu är jag ännu mer imponerad när jag vet hur stor er tomt är och att ni har tagit dit all matjord själva!!! Hur länge har ni haft ert sommarställe? Det måste ju ha tagit åratal att åstadkomma vad ni har gjort! Sååå fint!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  18. Vilka härliga vår- och sommarbilder! Vad jag längtar! Gulltöreln tycker jag mycket om trots att den är så anspråkslös.
    Må så gott!
    Kram Ninni

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62