23 februari 2010

Bloggintervju---Vid bergets fot--Lillebeth.

Vi gör ett besök hos Lillebeth som har sin trädgård vid Byberget i Hälsingland.
Hon har bloggen" Vid bergets fot".


Några frågor som jag ställt till henne och som jag tycker ni skall få ta del av.




Vilken är din hobby, konst eller hantverk?
Är en målande konstnär, men har gjort ett långt uppehåll.
Snart är det nog dax att börja igen!
Snickrar mycket och fixar med betong och kycklingnät och allt möjligt, helst rostigt och hittat.


Varifrån får du din inspiration?
Tankar, föreställningar och naturen.

Har din trädgård eller naturen påverkat din konst?

Definitivt.


Vill du visa en bild från din verkstad eller plats där du håller till?
Skulle gärna göra det om det gick att komma fram dit, till min framtida atelje.
För mycket snö.




Vill du visa en bild på din favorit växt.
Det blir nog rosen Constance Spry, den första David Austen-rosen.





Har du någon bild på konst i trädgården som du vill visa.


Min ängel.


Har du något tips på en allmän trädgård som du besökt eller skulle vilja besöka




En trädgård dit jag gärna skulle vilja återvända till är Il Giardino di Ninfa , den ligger sju mil söder om Rom.

Ett besök där, önskar jag alla människor.



Tusen Tack till Lillebeth som ställde upp på denna intervju.
Glöm inte att gå in och titta hos henne.


Kramen/Gunilla
Vill du delta i mina intervjuer så maila mig(Adress under Ljusampel)

18 kommentarer :

  1. Så trevligt att träffa Lillebeth. Vilken fin ängel hon har i trädgården.
    Ha en bra fortsättning på dagen.

    SvaraRadera
  2. Verkligen kul idé med intervjuer! Nu ska jag gå in och kolla även på hennes blogg.

    Ingela i Skåne

    SvaraRadera
  3. Trevlig idé med små intervjuer! Och fina bloggtips. Vid bergets fot brukar jag hälsa på då och då.
    Eva

    SvaraRadera
  4. Lillebeth är mycket kreativ, ser man inte minst i hennes trädgård.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vilka fina fotografier du visar! Mysig idé med intervjuer :)
    Tack för din kommentar hos mig och kul att du vill vara med i min utlottning! Lycka till,
    Marie

    SvaraRadera
  6. Den där ängeln är bara såååå fin.
    Kul intiativ med interrvjuer.

    SvaraRadera
  7. Det finns så mycket kreativa kvinnor i Sverige, vare sig det gäller konst eller trädgårdar.
    Din ide med interjuver är jättebra!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Vilket trevligt inlägg! Nu har jag varit o strosat lite vid bergets fot o kommer säkert att återvända dit vid tillfälle! Jättebra idé Gunilla ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  9. Vilken vacker trädgård! Och ängeln är ju helt underbar, som en dröm!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Så trevligt att läsa om Lisbeth och vilken fin ängel hon hade i trädgården.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. Kul att du gillade "utflykten" på min blogg till Karl Foersters trädgård. Jag har inte 100% koll på prydnadsgräsens härdighet men föreslår att du läser Björn och Maries bok (biblioteket har den kanske?) eller frågar på en bra plantskola i närheten där du bor. Calamagrostis och Deschampsia är arter att hålla utkik efter. Och tänk på att välja ett väldränerat läge, gärna en upphöjd rabatt så att det inte blir för mycket stående vatten under snösmältningen. Lycka till!
    Eva

    SvaraRadera
  12. Super kul att läsa.
    Jag brukar titta in till henne för jag gillar verkligen hennes trädgård.
    Ja och så ängeln förstås.
    Ha en bra dag
    Annika

    SvaraRadera
  13. Vilken mysig trädgård Lillebeth har, gillar ängel hon har där. Kul ide med interjuer.
    Ha det bra
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Flott intervju av en kreativ dame :)

    SvaraRadera
  15. Ännu en härlig intervju.
    Du är super med de här intervjuerna.
    Man får nya bloggar att besöka. Tips om det som gäller trädgård här då.
    Kul :D
    Kramen.

    SvaraRadera
  16. Jag gillade ide´n redan i förra inlägget så även nu.
    David Austin´s Constance spry är min ros vad gäller rosor. Den är perfekt både när det gäller rosens form och färg.
    //CAmilla

    SvaraRadera
  17. Tack för att du fortsätter! Jag ser fram emot nästa!

    Ängeln är ju fantastisk, eller hur!

    kram kram

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62