19 februari 2010

En bloggintervju---Gudruns Keramik



Jag har ställt några frågor till Gudrun som har bloggen Gudruns Keramik.

Vilken är din hobby,konst eller hantverk?
Keramiken och trädgården är mina stora intresse områden, i båda fallen är det ett skapande där jag får utlopp för min kreativitet som jag alltid haft.


Hur började det?


Keramiken började jag med 1995, då gick jag en kvällskurs och bokstavligt talat så "fastnade" jag i leran.



Varifrån får du din inspiration?


Inspirationen hämtar jag från saker som jag tycker om, som jag tycker är vackra och som skapar en känsla hos mig.

Har din trädgård eller naturen påverkat din konst?

I allra högsta grad påverkar naturen, trädgården, djurlivet och omgivningen mig. Jag vill skapa sittplatser och rum i trädgården där det även finns inslag av keramiken.





Vill du visa en bild från din verkstad?

Min verkstad är en friggebod, där jag har ugnen, drejskivan, sprutskåp och en massa hyllor. Där är det jättetrångt och stökigt.

Vill du visa en bild på din favorit växt?

Vet inte om jag har någon favoritväxt jag är galen i så många växter. Piprankan är vacker, den har en söt anspråkslös blomma och underbara blad i en helt ljuvlig grön färg.











Har du några bilder från din konst i trädgården som du vill visa?

Det här är en del av det jag har i trädgården.
( Se bild i början av inlägget ochså)

Har du skapat något nytt som du vill visa?


Det här hjärtat gjorde jag häromdagen, det tar en halv dag att bara göra hjärtat sedan är det flera moment innan allt är klart så om det blir ett bra resultat vet jag aldrig.



Har du något favorit objekt som du vill visa?

Jag har anmält mig till en utställning. Kommer jag med så visar jag det senare.

Tack Gudrun för att du ville dela med dig av din trädgård och din inspiration.

Ha en riktigt trevlig Helg
Kramen/Gunilla


Detta söta hjärta hade jag turen att vinna hos Gudrun

27 kommentarer :

  1. Vilket härligt "minireportage". Det är alltid lika intressant att få kika in lite hos människor och höra hur de har det. Väldigt mysig trädgård och mycket vacker keramik.
    Ha en trevlig helg.
    //Camilla

    SvaraRadera
  2. Jättetrevligt intervju! Roligt att se och läsa om kreativa människor.
    Vi har faktiskt två keramik- skulpturer i trädgården och jag gillar dem jättemycket!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Vilket trevligt inlägg och så smart med intervju...
    Vilken fin verkstad hon har.
    Tack Gunilla för detta
    Annika

    SvaraRadera
  4. Det var ett fint besök vi fick vara med om. Jätteskojigt att få "titta in" hos såna kreativa människor, o vad man blir varse här på bloggandet är ju att det finns SÅÅ många i vårt avlånga land.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  5. så mycket fina grejor hon gjorde, å vilket trevligt reportage! Tackar!
    Ullis

    SvaraRadera
  6. Trevlig idé med ett reportage. En bra helg utan för mycket snö eller hur?

    SvaraRadera
  7. Kul med en intervju...och vilka fina saker Gudrun gör...får gå och titta på hennes sida ;))

    SvaraRadera
  8. Vilket fint reportage.
    Du har dolda jornalisttalanger.
    Du får göra flera, det var intresant att läsa
    Fin keramik, hjärtat är helt bedårande.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Det ljuvliga hjärtat, vilken tur du hade som vann. Fint med intervjuet, hon är ju så duktig på keramik, såg till och med en groda ;)

    SvaraRadera
  10. Så koselig intervju med Gudrun. Hun lager virkelig flotte gjenstander i kjeramikk, og så heldig du var som vant hjertet.

    Riktig god helg til deg :)

    SvaraRadera
  11. Kul med intervju och Gudrun är verkligen duktig på sina händer!

    Trevlig helg!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  12. Sånt där är skoj att läsa om tycker.
    Att visa fram hur många kreativa människor det finns runtom som man inte visste om.
    Så härliga saker hon gör i sin verkstad.
    Hjärtat hon håller på med var så fint.
    Men gillar även fågelholken du hade på en bild.
    Tänk om det kunde komma flera sådana minireportage runt om på bloggarna.

    Ha nu en fin lördag.
    Här vräker snön ner och det är 11 minus.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig intervju.... vad kul... o hon har ju så fin keramik... o jag älskar keramik..... Kram Annika

    SvaraRadera
  14. Triveleg innlegg :)

    God helg :)

    SvaraRadera
  15. Så mye flott keramikk!!
    Utrolig hva noen kan!!!
    God lørdagskveld;) Kram!!!

    SvaraRadera
  16. Det här gillas verkligen..att få se och veta mer om någon speciell person..Toppengrej..Ha det i snökaoset..Maria

    SvaraRadera
  17. Jeg har vært inne hos Gudrun og har sett hennes arbeider! Hun er flink med leiren, og jeg kjenner det klø i fingrene! Jeg har så lyst til å gjøre mer med leire!

    SvaraRadera
  18. Vilket kul inlägg! Hon gör ju så fina saker....
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  19. Kul inlägg och fina saker...
    Birgitta

    SvaraRadera
  20. Hei! Så hyggelig at du vil delta på trekninga mi! Og for en koselig blogg du har :o)
    Sitteunderlaget som er på bildet på trekninga mi er dessverre ikke premien altså, det er et sitteunderlag jeg tovet på bestilling til en kunde forrige året... Men jeg lover å stille med premie av bra kvalitet likevel!!!
    ha en trivelig søndag, hilsen Elin

    SvaraRadera
  21. Vilket trevligt inlägg!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  22. Fint reportage! Kul att få veta lite mer om personen bakom det vackra. Tack!

    SvaraRadera
  23. Det var ett underbart reportage du hade gjort här :) man fick lära sig lite mer nu :)
    kram

    SvaraRadera
  24. Trevlig intervju och kul,fin läsning med fina bilder både på Din och hennes Blogg.
    Man behöver se lite fina trädgårdsbilder nu....och visst längtar man?
    Tack för Grattis hälsningen :o)
    Ha det Gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Ett varmt tack för ett av dem bästa inläggen på länge!!!

    Bilderna därtill är fantastiska och jag bara äääääälskar fågelholken!

    SvaraRadera
  26. Vilken trevlig idé med en intervju! DEt är så annorlunda och häftigt ditt hjärthänge... GRATTIS!

    SvaraRadera
  27. Interesting to read about Lillebeth's thought... will visit the blog. ~bangchik

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62