5 februari 2010

October month in the garden--Oktober månad i trädgården


















October in the garden it has been a few cold days so alot of plants has got frost .

Oktober månad i trädgården. Det har varit några kalla dagar så ett flertal plantor har fått ett frostigt utseende.En del av bilderna har jag nog visat tidigare.

Mitt bidrag till Blommig Fredag får bli detta inlägg, Det är ju ingen månad som jag längtar till, detta blir det sista månadsinlägget från trädgården 2009.Här finns Katarina
Today´s Flower
JAG LÄNGTAR TILL VÅR.












37 kommentarer :

  1. Skall bli roligt att se din trädgård i sommarskrud, ser ut att vara en så fin trädgård. Blommor klädda i frost är otroligt vackert, fina bilder.
    En fråga- den gula blomman, vad heter den, tror det vara frö av sådan jag fick i höstas men har inget namn.
    Ha en trevlig helg
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Varje månad har verkligen sin tjusning! Just nu har jag svårt att se skönheten i denna...jag vill ha vår :-)
    Ha en trevlig helg!/ Tyra

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra bilder! Vilken trädgård ni har! Men jag är fortfarande förvånad över att du har löjtnantshjärtan, som blommar i oktober??? Mina blommar i maj!
    En riktigt skön helg önskar jag dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  4. Jag är benägen att hålla med Tyra - längtar efter något annat än vit vinter! Dina bilder är så vackra. Men är det is på vattenytan? I oktober?

    SvaraRadera
  5. Så fin trädgård du har och damm har du också! De lite frostnupna blommarna är riktigt vackra!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder du visar!
    Vi har allt täckt under ett tjockt vitt täcke just nu!
    Men den som väntar ....

    Skön helg till dig!

    SvaraRadera
  7. Vackert, vackert men oj vad jag längtar efter våren! Nu får det dröja länge innan bilderna blir verkliga igen. En skön helg önskar jag dig och alla andra.

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det ser så mysigt ut med ditt hus och alla vackra planteringar.
    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  9. Vad ledsna växterna blir när frosten kommer. Visst längtar vi nu till lite grönt.:)

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga höstbilder.
    Det är så vackert när det blir en ishinna på vattnet.

    Måste se en gång till.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  11. Underbart vackra bilder. Trevlig Helg
    Tjing
    Monica

    SvaraRadera
  12. Så grant och fint det var i din trädgård i oktober.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  13. Vackert färgspel även om jag nu mest längtar till våren...
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Fantastiska bilder du har tagit av de frostnupna blommorna!
    Mina konstnärsögon vill måla, måla,måla....
    Trevlig Helg
    Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Så vakkert !
    Jeg tror vi alle lengter mot vår og sommer;) Ha en god helg! Kram;)

    SvaraRadera
  16. Oktober har sin sjarm, spesielt i fjor da høsten varte lenge. Nydelige bilder fra en have jeg gleder meg til å følge fremover :)

    SvaraRadera
  17. Fina höstbilder. Ha det gott!

    SvaraRadera
  18. Hejsan
    Det kommer alltid så plötsligt, förfallet. Från att ena dagen ha varit färgglatt till den andra när det är visset och sladdrigt.
    //Camilla

    SvaraRadera
  19. Du har berkligen en fin trädgård oavsett tid på året. Vin ska jag försöka plantera någonstans, jag älskar färgen på den om hösten. Ha en skön helg / kram gittan

    du har väl sett att jag tog mig an Awarden =)

    SvaraRadera
  20. Vackra höstbilder!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  21. Vackra bilder från din trädgård.Vi närmar oss våren med storm steg.
    Ha en bra dag.Kram

    SvaraRadera
  22. Hej igen!
    Det går inte, att klicka på "Vårteckensutmaningen" i din blogg.
    Du vet väl, att man ska anmäla sig på mail (gulda@live.se)?
    Hoppas, att du vill vara med!
    Kram igen, Monica

    SvaraRadera
  23. Ohh Gunilla min favorit bild visst är det den...
    Detta är bara så underbart vackert det finast jag sett i bloggvärlden idag.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  24. Beautiful to see your gardens from lush and colorful to frost coated thinner garbs. Lovely seasons all! Beautiful photography.

    SvaraRadera
  25. Such beauty!
    The light shining in those first two with that red is striking.
    The cold frosty pics are lovely. I especially like the flowers petals in the glassy ice.
    So much here so beautifully captured with your lens.

    SvaraRadera
  26. Wonderful series of garden photos! Very pretty even the frosty shots.

    SvaraRadera
  27. Nydelige høstbilder Gunilla! Bildet a blomster frosset i isen var virkelig flott! Og ja - jeg lengter også etter vår nå, det har vært en kald og lang vinter!

    SvaraRadera
  28. Memories of a wonderful summer garden, beautiful flowers and great pictures.
    Thank you for sharing!!
    Kram Gisela

    SvaraRadera
  29. Gunilla, inspite of the frost, your garden looks so lovely! So colorful and beautiful!

    SvaraRadera
  30. Å så vakkert! Fint å ta fram bilde med blommar når snøen ligg tjukk ute :)
    Eg lengtar også til våren :)

    SvaraRadera
  31. Gunilla, if I still paint, I would take the second picture as inspiration. Beautiful photos!

    Have a nice week, dear!

    SvaraRadera
  32. Lovely red house really stands out. Looks nice, although a bit frosty :)

    SvaraRadera
  33. Our gardens can be beautiful, no matter what the season! I love the photo with the thin layer of ice on the pond.

    SvaraRadera
  34. You have a lovely garden, even when it is frosted.

    SvaraRadera
  35. I'd love a garden like this! Definitely full of colour.

    I like the close-up ones with snow falling on the tops too. looks lovely!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62