1 mars 2010

Bloggintervju---Bea---Daggdroppen

Vi gör nu ett besök över till vårt grannland Finland där finner vi Beatrice (Bea) som har bloggen "Daggdroppen" Hon är en person som har många ideer och är väldigt kreativ.





Vilken är din konst, hobby eller hantverk?
Kanske man kunde kalla mig "tusenkonstnär" för mina intressen ligger på olika plan, pysslar gärna med olika material, hantverk är något som roar och använder gärna pensel och färger. Bara en sak, jag har alldelens för lite tid att utöva allt det jag vill.



Varifrån får du din inspiration?
Naturen bjuder på många tillfällen att fånga upp det sköna och vackra i färger och former.





Har din trädgård eller naturen påverkat din konst?
Kanske till en del med tanke på min "maritima" hörna i trädgården





Vill du visa en bild från din verkstad?
Min Atelje´har just precis blivit inflyttningsklar och jag väntar med att presentera den, eftersom vissa detaljer fattas fortfarande.




Vill du visa en bild på din favoritväxt?
Många växter är favoriter, men den som jag gillar oerhört mycket är - Digitalis, fascinerar mig speciellt för det livliga humlesurret sommartid.










Har du någon bild på konst i din trädgård som du vill visa?



Konst, ja, det beror på vad konst är, om det har kostat dyra pengar eller om det är något som man skapat själv och jag väljer det sistnämnda. Det får bli min Japanska lykta i betong. Hur kul som helst med detta hårda material, men ack så många alster som har blivit fyllnad i något stenröse.















Har du något favoritobjekt som du vill visa?


Favoritobjekt,det blir svårt att välja ut ett, men det får bli två små oljemålningar med blomstermotiv. Det passar väl bra i en trädgårdsblogg












Har du tips på någon allmän trädgård som du besökt eller skulle vilja besöka?


Hos mig finns inte öppna trädgårdar i samma utsträckning som hos er, men jag drömmer om att någon gång får göra en semester och bekanta mig med några vid tillfälle. Att få ta del av något som har skapats med själ och hjärta, där det lagts ner mycket tid och fantasi på att ge trädgården en personlig prägel, utan att göra den strikt och parkliknande. En trädgård som speglas av ett hjärta som brinner för växter, där växternas färg och form ger något för alla sinnen. Det hoppas jag få uppleva någon gång.




Tusen Tack Bea för att du ställde upp och att vi fick veta lite mer om dig.

Nu väntar vi på att få se din nya Atelje.


Kramen/Gunilla

20 kommentarer :

  1. Jättekul och intressant att få veta lite mer om Bea, har ju förstått att hon är en riktigt kreativ människa. Men hon verkar ju kunna allt, både målar, gör konstverk, har trädgård och skriver så fantastiskt i sin blogg. En riktig renässansmänniska med andra ord.
    //Camilla

    SvaraRadera
  2. Roligt att möta Bea lite närmare. Det är så härligt med alla kreativa, trädgårdsälskare.
    Fina tavlor hon har målat.
    Så till dig Gunilla, en riktigt stor kram från mig.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  3. Hon håller hårt på atelje-bilderna.... Spänningen är oooliiiidlig ;-)
    Ha´t himla gôrgôtt Gunilla
    Nina

    SvaraRadera
  4. Intressant med dina intervjuer! Så många konstnärer, som man inte kände till det finns!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Kul att läsa mer om Bea. Jag är riktigt imponerad av lyktan...

    SvaraRadera
  6. Hej! Du har något att hämta hos Trädgårdsbloggar.nu! Titta under tävling eller nyheter!

    SvaraRadera
  7. Oj, det var ett roligt inlägg! Jag gillar Beas blogg jätte mycket, en sann konstnär! Ha det gött!

    SvaraRadera
  8. Tack för din presentation av Bea. Vilka fina målningar hon gjort.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. For meg var det trivelig å få møte en ukjent !
    Herlig innlegg !! Klem!

    SvaraRadera
  10. Vilken fin intertju du gjort med Bea. Hon har en så fin blogg och det är alltid roligt att besöka henne.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Tack för presentationen av Bea. Jag ska omedelbart ta mig en tur dit.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  12. Trevligt att få läsa denna intervju med Bea! Jag ser också fram emot att få "kika in" i ateljen!

    SvaraRadera
  13. Kul läsning, och kul att se Beas tavlor! Vilken talang!! /Ruben

    SvaraRadera
  14. Tusen tack Gunilla och alla ni som lämnat avtryck, det värmer oerhört!
    En varm bloggkram till er alla! /Bea

    SvaraRadera
  15. Hej! Tack för ditt besök hos mig o din fina kommentar. Å så vackratavlor i nedersta bilden, målar du själv? hann inte läsa allt i inlägget. Din blogg besöker jag gärna igen. Ha en fin dag kram

    SvaraRadera
  16. I loved your picture of the digitalis. Who knew it has such a beautiful blossom!

    SvaraRadera
  17. The Digitalis is lovely!

    SvaraRadera
  18. Du är suverän på att plocka fram genom intervjuer. O Bea är ju så härlig.
    Två fina bloggkompisar, som man inte kan vara utan
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  19. Hej. Vilken bra idé och göra en intervju, jättebra sätt och hitta bloggar man inte besökt. Ljuvlig favoritblomma och tavlorna var fina.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  20. Härligt inlägg om en mycket duktig bloggare!
    Må så gott!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62