25 mars 2010

Bloggintervju--Livets Glädjeämnen--Joy of life--Gittan

Vi skall nu göra ett besök hos Gittan som har trädgårdsbloggen

Livets Glädjeämnen--Joy of life.





Vilket är ditt intresse, hobby?

Trädgården är både mitt största intresse och hobby.

Hur började du med det?

Det tog fart när min mamma dog för tolv år sedan och trädgården blev min räddning i sorgen.

Varifrån får du din inspiration?

Tidningar, böcker och bloggar från hela världen inspirerar mig mycket. Jag har alltid tyckt om att rita, men jag kan inte rita utan linjal.

För att lättre kunna föreställa sig större förändringar i trädgården ritar jag gärna upp dem och som tur är fungerar linjalen bra där också.

Hur har din trädgård påverkat dig?

Den är mitt andningshål och den bästa "healing"jag kan tänka mig. När jag studerade rensade jag hjärnan därute.
Att blogga om trädgården har dessutom gett mig massor av vänner som jag aldrig lärt känna annars.



Har du någon favoritplats i din trädgård som du vill visa?

Mest av allt älskar jag mitt röda växthus.





Vilken är din favoritväxt, ?

Jag älskar Lönnar av alla de slag och har en liten "samling" som ständigt utökas.
Detta är en bild på Katsura en japansk lönn.





Har du något i din trädgård som du vill visa och som du är särskilt nöjd med?

Vårt senaste projekt, den upphöjda rabatten.





Har du något nytt som du håller på med som du vill visa?
För tillfället är det mycket på gång i mitt huvud. Därutöver är det bara sådderna som frodas i min tvättstuga.








Har du någon allmän trädgård som du besökt eller skulle vilja besöka som du kan tipsa om?

Nej, jag är väldigt dålig på att besöka andra trädgårdar. Jag kommer aldrig till skott även om jag gärna skulle vilja.



Har du någon favorit trädgårdsbok som du kan tipsa om?

I köket bland kokböckerna står den bok som jag använder mig mest utav.

Din Trädgård av Karin Berglund.


Tusen Tack Gittan för att du delade med dig av ditt stora intresse.

Lycka till med din fina trädgård.


Gå in och hälsa på hos Gittan hon har många fina växter .

Där kan du säkert få många tips om fina samplanteringar både i färg och form.


Jag önskar alla ni goa bloggvänner en riktigt fin fortsättning på veckan


7 kommentarer :

  1. Aj aj aj vilken trädgård hon hade du, lite avundsjuk blev jag allt. Ja ja man kan inte få allt här i livet. Intressant intervju i alla fall.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. ja nu 'våras' det för oss trädgårdstokar. Underbart.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Ja, Gittan, hon är duktig på trädgård och planering av rabatter, i både färg och form.
    Trevligt intervju med henne.
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  4. Kul med dina intervjuer.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Så roligt att du fortsätter med intervjuer, det är jätte trevlig läsning!

    Fina bilder från Gittans trädgård!

    SvaraRadera
  6. I loved your red green house...wonderful hobby!

    SvaraRadera
  7. Den där rabatten såg spännande ut

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62