16 mars 2010

Det växer och gror


Pelargonierna har börjat få knoppar. De tidiga sorterna har redan blommor.
Som ni ser i bakgrunden på soffan så fick vi lite snö inatt så nu är allt täckt med ett vitt fint snötäcke. De senaste dagarna har det ju töat så att snön har varit ganska smutsig vid vägkanterna. Det är ju det som göms i snö kommer upp i tö.


En pelargonie stickling som jag köpt gillar brokiga blad plantan är ju fin fast den inte blommar.
Jag har köpt ytterligare en sort Variegated geranium "Contrast"


Jätteverbenan har visat sig. Det finns nu tre små plantor så jag får då några att plantera ut till sommaren. Av 30 frön så är det dessa tre men det kanske kommer fler, lite ojämn i groningen.






21 kommentarer :

  1. Vilka härliga bilder, precis det man väntar på nu . Här skiner solen men det är fortfarande väldigt kallt.

    SvaraRadera
  2. Så fint det spirar hemma hos dig Gunilla... så sugen blir man. Vilken frestande bild du har arrangerat allra först i ditt inlägg!

    Ingela

    SvaraRadera
  3. Ja det är bara att vänta men snart så är det vår. Pelargonen är alltid så härligt.
    Det kommer nog flera skott ska du se.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Verbena kan spire veldig ujevnt, så ikke gi opp håpet om flere planter :)

    Variegert Pelargonia er superlekkert! Nydelige bilder :)

    SvaraRadera
  5. Hej! Å såna bilder, man längtar verkligen nu att få börja påta lite, har dock bara balkong men ändå! Så underbart när det växer! kram

    SvaraRadera
  6. Så dyktig du er med dine blomster;)
    Venter bare på at du skal vise oss når de blomstrer;)) Klem og god kveld;))))

    SvaraRadera
  7. Oj, vad det växer! Så duktig du är!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Pelargonier på gång. Roligt. Här kommer det nog snö till helgen om väderleksrapporten stämmer. Ska ju ut och åka då så det är typiskt.
    Ha det gott.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  9. Det växer så det knakar... undrar just om det överlevt några självsådda jätteverbenor på grusgången... Det har nog varit för kallt i vinter.
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  10. Mina pelargoner är också på väg men har inte kommit så lång som dina, och visst blir det en och annan ny sort fast det inte finns någon plats kvar på fönsterbrädorna. (och då har jag ändå dubbla uppsättningar).

    SvaraRadera
  11. Härligt nu med alla pellisar!!
    Tack för din kommentar hos mig, Välkommen igen!!

    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  12. Vad fint dina pelargoner har kommit. Jag tog hand om mina förra helgen, så här är det bara små "musöron"
    Vi brukar köpa en uppsättning när vi flyttar ut till landet, så att vi har fint till Pingst.Sedan kommer de som överlevt vintern i blom.
    I oktober när vi flyttar till stan, brukar pelargonerna vara som vackrast.
    Snyggt fönster du gjort. Riktigt proffsigt!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  13. God morgon vännen.
    Så fint det kommer trots ojämnheten i grobarhet.
    Det ser mysigt ut med bänken bakom växterna, tänk snart.... skall du sitta där och njuta.

    En bra dag önskar jag dig.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jätteverbena. Vad duktig du är. Jag har misslyckats de gånger jag har frösått. För mig var det enklare, till slut, att köpa en och sedan ta sticklingar. Men i höstas glömde jag alla ute! Japp! Ha det gott!

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Nu är det verkligen hopp om våren, det växer och gror här och där. Snön försvinner så sakteliga och solen värmer. Vårkänslorna spirar.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  16. Hej Gunilla! Tack söta du. Grafik är jätte kul att hålla på med så det blir ett och annat hihi. Ha en fin kväll kram

    SvaraRadera
  17. Där gror det sannerligen. Pelargoner kan man inte få för mycket av, och som sagt är de ju fina även när de inte blommar med sina dekorativa blad.

    SvaraRadera
  18. Hej Gunilla!

    Det gror tjoho hos dig med ser jag!

    SvaraRadera
  19. Som det gror hos deg! Variegerte planter er fint, det har jeg også tenkt å kjøpe til hagen til våren.
    Flotte bilder :)

    SvaraRadera
  20. Hej!
    Ja nu längtar man verkligen till våren.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  21. Lovely to see new signs of growth, even against a background of snow. And I love your blackbird soundtrack - my favourite birdsong, in fact one of my favourite sounds in the world.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62