31 mars 2010

Ett motiv en bild---sex månader.

Nu är det sista bilden på Månandsutmaningen hos NuMo men någon större skillnad har det inte blivit på Bollpilen, Finskpil, Knäckepil, ett populärt träd som står i hörnet på vår tomt. Jag kommer att lägga ut fler månadsbilder på trädet så att ni kan få se det när det grönskar.
Mars bild är tagen lite från en annan vinkel för det är en stor snöhög från det håll där jag tagit tidigare,därför ser det lite annorlunda ut.Men det är samma träd.
Fler Månadsbilder hittar du här hos NuMo´s

Ha en riktigt trevlig dag
Kramen/Gunilla

23 kommentarer :

  1. Snön har väl minskat något även hos dig, men jag upplever att det går väldigt sakta nu, den riktiga våren vill inte komma.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert träd och fina bilder. Nästan vackrare än den "gröna tiden". Jag har en väninna som tar ett kort av samma plats i trädgården varje år på sin födelsedag i mars.Det är väldiga variationer år från år.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  3. Själva trädet ser lite annorlunda ut, har ni klippt det? (synvilla?)
    Så härligt att det smälter undan även om du har mycket snö kvar.
    Jag tänkte också fortsätta med min bild, sommaren är ju så vacker.

    Önskar dig vännen, en riktigt härlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder ! Härligt att se att det går på rätt håll ! *smile*
    Ha en fin dag ! Helen

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder och en fin blogg!
    Det är så roligt att hitta nya bloggar att kika runt på ;))
    Ha en riktigt Glad Påsk!

    SvaraRadera
  6. Ser att du fortfarande har mycket snö kvar, liksom här då! Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Fina bilder och det är kul att ske skillnaderna i bilderna trots att de inte är markanta.
    Jag önskar dig en härlig påsk
    Kramar Lena

    SvaraRadera
  8. Så artig å se endringene gjennom 6 måneder :) Et fantastisk flott tre, men jeg synes det ser mindre ut på det øverste bilder?

    SvaraRadera
  9. Ni ser ut att ha rätt mycket snö kvar. Men den försvinner väl snart får man hoppas!

    SvaraRadera
  10. Trädet är så himla fint tycker jag!
    En metafor för styrka och självständighet!

    SvaraRadera
  11. Glad Påsk å må så gått..Maria

    SvaraRadera
  12. Läckert att se hur det förändras under året! Vi har tre bollpilar står i rad efter tomtgränsen, dom växer fint.

    Trevlig påsk!
    Ingela

    SvaraRadera
  13. Snö även hos dej ser jag. Men nu vill vi ha vår, eller hur?
    Skoj att du fortsätter att fota ditt träd.

    SvaraRadera
  14. det är ett vackert träd...ska bli kul att se det till sommaren ;)

    SvaraRadera
  15. Jaa det går sakta men säkert mot vår även i norr, eller hur;)
    Jag gillar bollpilar, har en själv, vackra träd!
    Tack för din gulliga kommentar hos mej:)
    Önskar dej en riktigt härlig påsk!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  16. Kul att det kan bli en så annorlunda form bara genom att du flyttar dig några meter.....
    Hoppas våren snart kommer till dig, här har den varit några dar nu!
    Glad Påsk o ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  17. Nu väntar vi på ett riktigt vårträd eller hur? Glad Påsk!

    SvaraRadera
  18. Hej där! Skönt på sätt och vis att se att vi inte är ensamma om att ha snö kvar.
    Men vackra träd är vackra oavsett årstid.
    Glad påsk!

    SvaraRadera
  19. Otroligt, att ni har så mycket snö fortfarande!!! Nu märks skillnaderna i vårt avlånga land!
    En Glad Påsk önskar jag dig!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  20. Ett härligt vackert träd! Det har alldeles tydligt "karaktär"! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  21. Oj, jag hoppas det finns bollpilar i olika storlekar! Jag har en och den skulle inte alls bli så stor enligt handelsträdgården! Fina bilder!

    Louise

    SvaraRadera
  22. Heisann igjen.... vci har treffest her også!
    Låner bildet ditt til en lenke... ok???

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62