12 mars 2010

Löpare på gång.


Jag berättade ju i slutet på förra året att jag hade med inspiration från Birgitta. Utsikt från vävstugan. Kommit igång med en nedlagd hobby igen.

Jag har vävt lite i vinter gardiner och löpare så jag tänkte att jag kanske skulle visa vad som jag har pågång just nu. En löpare som jag väver i tuskaft med inslag av ripsgarn , den blir som en ripslöpare men inte det tunna inslaget emellan. Färgen på bilden är inte bra för den rosa färgen är gammelrosa och lite mörkare grått men ni ser ungefär hur den kommer att se ut.

Vi har ett fantastiskt fint väder så nu hoppas jag att Ni alla kan vara ute och njuta i solen och att våren faktiskt är på väg.



25 kommentarer :

  1. God morgen!
    For en skjønn løper du vever!
    Så koselig se at du tar i bruk en slik gammel tradisjon...min mor,og besteforeldre vevet mye i sin tid:)
    Ja, nå ser det ut som om våren er rett rundt hjørnet, solen skinner og snøen smelter:))
    Ønsker deg en nydelig helg,klem Hanne

    SvaraRadera
  2. Din löpare ser jättefin ut! Jag önskar att jag hittat inspirationen till att handarbeta igen. Förr både stickade, virkade och broderade jag, numera gör jag ingenting! Här lyser solen med sin frånvaro men det gör ingenting. Det är ett par plusgrader och duggregnar och det är jag tacksam för så länge det gör att snön smälter! Man får inte vara kräsen =) Ha det gott / kram gittan

    SvaraRadera
  3. Precis likadan löpare som du väver nu har jag på mitt soffbord. Jag har ett mattväv uppsatt i min vävstol.
    Trevlig Helg!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken härlig löpare du väver, underbara färger som alltid passar. Ha en fin fredag.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  5. Så duktig du är ;)
    Vävning är något jag aldrig sysslat med...förutom på förskolenivå förståss ;)

    SvaraRadera
  6. Vilken fin löpare och så läckra färger! Jag har vävt i unga år men inte mera.
    God helg!

    SvaraRadera
  7. Vilken jättefin löpare du håller på att väva! Grattis till vinsten från trädgårdsbloggar! Vilken fin vinst! Jag vann inget..jag har visst inte turen med mig!
    Ha en fin dag nu! / Irene

    SvaraRadera
  8. Underbara färger i din löpare! Så duktig du är! Sticka och virka kan jag men väva har jag aldrig gjort!
    Här är det duggregn idag och ett par plusgrader. Härligt, det tar på snön.
    Ha en skön fredag, kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Vad kul att du tagit upp din hobby igen. Det ser fint ut. Här lyser också solen och man hör fåglarna, underbart! Trevlig helg

    SvaraRadera
  10. Noe så vakkert!! Dette må du bare holde på med!!
    Jeg kan ikke veve , men beundrer alle som kan!!! En solrik og vårlig helg ønskes deg!! Klem;))

    SvaraRadera
  11. Hej vad läcker den blir din löpare. Fina färger och jämnt och fint

    Trevlig helg njut nu av solen, här har vi inte sett någon på flera dagar så då vet man ju var den är
    ;-) SKÖNT!

    SvaraRadera
  12. Den är ju jättefin, förstår du blivit inspirerad. Kanske jag skulle sända en beställning till dig nästa gång :)Hade önskat jag orkade komma igång igen också..

    SvaraRadera
  13. Godafton i stugan.
    Är så imponerad över alla er som har denna hobby. Tänk att få till så vackra saker. Jag kan inte ens sticka eller virka...

    Jag har varit ute och njutit av solen idag. Vi hade 16 grader i solen. Mot väggen då alltså. Men det gör inte så mycket. Bara vetskapen om att det var varmt var tillräckligt.
    Nu ska jag snart sätta en deg som ska jäsa över natten.
    Du får njuta av fredagskvällen och må så gott.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  14. Jättefin löpare. JAg har vävt en del- för länge sen- men visst det var en härlig sysselsättning. Har inte plats-- jo-- det är orken o latheten som sätter hinder ivägen.
    Får leva m lagren
    Ninne kram

    SvaraRadera
  15. Vilken fin lopare, den paminner mig om en trasmatta jag hade nar jag var ung och bodde i Sverige. Jag onskar jag kunde vara sa duktig med.

    Inger

    SvaraRadera
  16. Kul att väva, längesen jag gjorde det, hur hinner du?

    SvaraRadera
  17. Så fin løper du vever, du er jo kjempeflink!

    Her har vi hatt nydelig vårvær i dag, så jeg håper virkelig at våren nå er på vei. Gleder meg til hagesesongen!

    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  18. Att väva har jag aldrig försökt mig på, fast jag ofta, när jag var liten fick sitta bredvid mamma när hon vävde. din löpare blir jättevacker!
    Här vid kusten ligger dimman tät för det mesta, men idag har solen varit på besök.
    Solskenshelg till dig!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  19. Det var en fin löpare du vävt. Själv är jag urdålig på att väva nån enkel löpare har jag prövat laga men det är allt.
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  20. Kansek du väver till mig också...:) Jätte fint!!!

    SvaraRadera
  21. Vad roligt med vävning. Det gjorde jag för ca 20 år sen o det var så roligt. Men nu finns det ingen vävstol så långt ögat når o jag minns nog inte hur man gör. /Knatten

    SvaraRadera
  22. The colours are beautiful. Are YOU weaving this?

    SvaraRadera
  23. Vilken fin löpare! Vad roligt det måste vara att ha möjlighet att väva...har jag inte gjort sedan min utbildning. ; (

    SvaraRadera
  24. Vad roligt att du kommit igång med att väva, det där ser riktigt fint ut. Härliga färger.
    Här lyser solen idag också, så underbart.
    Ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  25. Så roligt o kunna väva! Min mor vävde mattor o även gardiner har funnits som hon vävt.
    Hoppas solen skinit på dig i helgen
    så du haft´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62