30 mars 2010

Vårtecken- utmaningen----Signs of Spring


Jag är lite sen med Vårtecken-utmanings inlägget men bättre sent än aldrig.
Vi har fått mera snö och regn i ett par dagar nu så det går sakta med Vårens ankomst. Ingen barmark syns ännu . Så det som jag får trösta mig med i grönska har jag köpt på affären en Teta Tete. liten påsklilja som jag ställt i uterummet. Daturan har börjat visa gröna blad så den har klarat sig även iår. Blommorna blir röd/gula.
Flera vårtecken hittar du hos Humlebacken

Jag var på en föreläsning i gårkväll om Trädgård i Kallt Klimat av Maria Sandström hon har skrivit en bok med samma namn. En riktigt intressant föreläsning om vår odlings zon 5 och ända upp till zon 8.
Så hoppet finns ännu att vi skall få odlingssäsong iår ochså

Ha en riktigt bra dag
Kramen/Gunilla

12 kommentarer :

  1. Hej Gunilla!
    Kan tänka mig att du får uppleva en sommar och växtsäsong i ett snabbare tempo. Fin vår i ditt fönster har du ivarjefall.

    Önskar dig en bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att kika in här hos dig. Mycket fint att titta på!
    Ha en skön påskvecka!

    SvaraRadera
  3. Att vänta på våren är ju lite som att dansa jenka...två steg fram och ett bak...

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det var en bra idé att köpa sig lite vårkänsla för det kan vi behöva efter den här vintern. Glad Påsk!

    SvaraRadera
  5. Våren lar sannelig vente på seg hos deg. Du må jo bli utålmodig, spesielt når du ser alle de blomstrende vårtegnene rundt om. Jeg syntes vi var sent ute her, men skjønner at det er mange steder som ligger etter oss. Da må man hente våren inn som du har gjort, kjempekoselig har du gjort det :)

    Så flott det foredraget hørtes ut. Og hold ut, våren kommer til deg også :)

    SvaraRadera
  6. Finns det något mer levande än när knoppar brister och man anar våren, nej jag skulle inte tro det.
    Ha en riktigt skön tisdag nu
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Ja, nu är det stora skillnader i vårt avlånga land! Här är det ju full vår nu och ni har massor med snö! men nu dröjer det väl inte länge förrän den försvinner, får vi hoppas!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Den där boken är bra och det måste ha varit ännu mera givande att lyssna på henne.
    Kan tänka mig att du har en intensivare växtsäsong än mig men ack så frodig.
    Kramar:O)

    SvaraRadera
  9. Den här vintern har varit helt otroligt snörik. Först nu börjar snön smälta undan hos mig så man ser lite barmark här och var! Kanske snön försvinner snabbt när det väl blir varmare, och då "exploderar" allt och det blir grönt!
    Ha det bra / Margot

    SvaraRadera
  10. Men nu blir dagarna längre hos dej och det går snabbt mot sommaren. Här har vi också odlingszon 6. Och vintern håller i sej också, fast det känns att våren är på gång.
    Önskar dej en skön stilla vecka och så får du en stor påskkram.
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Men nu blir dagarna längre hos dej och det går snabbt mot sommaren. Här har vi också odlingszon 6. Och vintern håller i sej också, fast det känns att våren är på gång.
    Önskar dej en skön stilla vecka och så får du en stor påskkram.
    Birgitta

    SvaraRadera
  12. Hej Gunilla!
    Nu kan vi nästa ana att våren är på väg. Fortfarande ligger tjocka snödrivor, men solen värmde igår och det var helt ljuvligt väder, det går åt rätt håll i varje fall, om än det senare än tidigare år.
    Önskar dig en Glad Påsk! /Bea

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62