16 april 2010

Trevlig Helg-Have a nice weekend. ......Vinster

För att få flera plantor av Surfinan som jag köpt så klipper jag av de som växt långt och sticker ner det i planteringsjord eller såjord som jag håller fuktig till de rotat sig. Jag stoppar ner  tre, fyra bitar av plantan.
Jag klipper även av en hel del blad för att sticklingen inte skall behöva hålla bladen vid liv utan bara inrikta sig på rotbildning.
Jag brukar dra en plastpåse el.dyl. över så hålls den jämt fuktig.
På detta vis så får jag många fler plantor lätt.

Jag har ju fortfarande tumme med Fru Fortuna.
Extra priser delade dessa ut.
Den övre bilden med fina kort fick jag av Vform.
Den undre bilden visar en fin text som man kan sätta på en skylt eller där dessa tänkvärda ord passar.
Den har jag fått av Himla Lantligt.

Tusen Tack
Jag blir så glad när jag får så fina och positiva kommentarer
det gör ju bloggandet extra roligt.
Nya bloggvänner har jag ju ochså fått och det är ju verkligen trevligt. Så lämna gärna ett avtryck så kommer jag in till dig eller lägg dig som följare så hittar jag dig.





30 kommentarer :

  1. Vilka bra tips! Få se om jag kan låta bli att glömma och ta efter din metod!
    :)

    SvaraRadera
  2. Beautiful cards.... ~bangchik

    SvaraRadera
  3. Fina tips och dom skall jag lägga bakom örat!
    Grattis till vinsterna! Kul med små presenter :)
    Ha en riktigt skön helg! /Bea

    SvaraRadera
  4. Ja, det är nog dags att ta tag i sommarblommorna. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset! Ska försöka lägga det på minnesbanken! ;o)

    Grattis till vinsterna!
    Ha en trevlig helg!
    // Margot

    SvaraRadera
  6. Vad smart - bra tips! Jag ska se upp med myntan! Tycker att alla 'spridare' oftast går att hantera om man är medveten om att de gör det. Jag brukar ibland plantera sådana växter i kruka utan botten i rabatten. Men det gäller att se upp ändå - de sprider sig ganska lätt ändå över kanten på krukan, de finurliga rackarna....:-)

    Önskar dig en trevlig helg!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  7. Härlig med blogg livet alltid något att lära och ta till sig.
    Grattis till vinsternar
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  8. Takk for smart tips om stiklinger av surfinia.
    Og gratulerer med to flotte gevinster. Jammen har du vært heldig igjen :)

    Ha en strålende helg :)

    SvaraRadera
  9. Jättebra tips! Än så länge har jag bara vårblommor i krukorna men när jag skall byta till sommarblommor, ska jag minnas ditt tips!
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Grattis till vinsterna. o fina var de..
    Ha nu en skön helg
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  11. Så det är så man gör för att få flera av surfinan. Tänk om jag visste det i fjor när jag hade två så stora, vackra hängande vid entren...

    Grattis till dina vinster. Kul med fina saker.
    Sköt om dig nu.
    Kramen.

    SvaraRadera
  12. Vilka fina kort och bra tips. Och du behover inte komma ihag min fodelsedag, men tack for tanken i alla fall.

    Din blogg ar sa uppmuntrande tycker jag. Hoppas jag sa det ratt.

    Kram, Inger

    SvaraRadera
  13. Godmorgon!
    Vilka bra tips du delar med dig, väl värt att prova. Men det funkar säkert bara för den med gröna fingrar. Jag önskar dig en härlig helg
    Kramar Lena

    SvaraRadera
  14. Stiklingformering er kjempegøy og så billig! Lavendel f.eks er også supert å stikke på denne måten :) Dte er lurt å bruke sand/smågrusblandet jord, da har stiklingene lettere for å rote seg.

    SvaraRadera
  15. Bra tips!
    Idag skall jag så mina luktärter och lite annat...
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Surfinor är minsann inte så billiga så det var ett jättebra tips. Då sparar jag några kronor (läs: kan köpa andra plantor istället)
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  17. Grattis till vinsterna !! Ha en underbar helg ! Helen :0)

    SvaraRadera
  18. Hej vännen
    vilka vackra kort med tänkvärda rader.
    Tack för bra tips...
    önskar dig allt gott

    kram Catthie

    SvaraRadera
  19. Här kommer vårliga gråmulna hälsningar från Sennan
    Må så gått..Maria

    SvaraRadera
  20. Verkar var än smart metod.
    Vilka fina vinster du har vunnit, grattis.
    Kram:)

    SvaraRadera
  21. Grattis till de fina vinsterna.Det är kul när någon visar sin uppskattning av ens blogg.Ha en bra dag.Kram

    SvaraRadera
  22. Tack för dina fina ord på min
    blogg.Kram

    SvaraRadera
  23. Lur måte å få fleire planter på :)

    Så fine kort og fin tekst du har fått :)

    God helg :)

    SvaraRadera
  24. Tack för tipset! Ska testa det så fort jag köpt surfininan som jag brukar ha vid ytterdörren varje sommar.
    Och grattis till vinsterna! Du är ju en riktig turgumma du.
    Ha en skön söndag! Åsa.

    SvaraRadera
  25. Här hittar man alltid fina tips!

    Tack, det visste jag inte att man kunde ta sticklingar av surfinorna.

    SvaraRadera
  26. Takk for tipset!! Dette skal jeg prøver:) Grattis med gevinsten:)
    Ønsker deg en fin søndag,klem Hanne

    SvaraRadera
  27. Very nice looking blog and beautiful content. Congrats.

    SvaraRadera
  28. Grattis till vinsterna.
    Ha en bra vecka.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  29. Hej! Vilket bra tips ang sticklingar och förökning, ska komma ihåg detta. Ska nog sätta frö till veckan, har inte riktigt bestämt vad ännu.
    Grattis till vinsten av Måd, den är så fin. Jag hade också turen att vinna den.
    Önskar en fortsatt trevlig söndag.
    Kram Britt

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62