30 april 2010

Valborg och 1:Maj





ag vill önska Er alla bloggvänner en jättetrevlig Valborgsmässoafton och en trevlig 1:Maj.
Här hos mig är det grått och trist väder idag men majbrasan får skänka oss värme ikväll. Nu är den kalla vintern förbi så nu väntar förhoppningsvis en fin försommar och en ljuvlig tid med späd grönska
och fågelsång. Allt i naturen vaknar till liv så då är det bara att njuta och känna av det som ger en inre ro.
Jag uppskattar era fina kommentarer och hoppas att ni fortsätter att lämna era hälsningar. Bloggandet är fantastiskt.





               Gunilla

31 kommentarer :

  1. Ja, här är tydligen solen tveksam ... men önskar i vilket fall en trevlig valborg!
    :)

    SvaraRadera
  2. Detsamma till dig!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Nu ska jag ut och njuta solen på verandan. Den skiner över sjön. Termometern stiger hela tiden. Nyss var det 9 plus, nu är det 15.
    Ha en flotters valborg nu.
    Kramen.

    SvaraRadera
  4. Här strilar ett stilla vårregn från en väldigt mörk himmel just nu. Men de har lovat uppklarnande till eftermiddagen vilket jag hoppas stämmer. Vi har ju en utbytesstudent från Mallorca här nu och då vill man ju att vårt vackra land visar upp sig från den bästa sidan =) Hoppas du får en fin Valborg / kram gittan

    SvaraRadera
  5. Detsamma till dig! Här är luften full av dimma som nästan droppar men jag hoppas att se himlen innan kvällen. Trevlig Valborg önskas hur än vädret blir!

    SvaraRadera
  6. Hej, hos oss tittar solen fram just nu. Härligt. Ha en trevlig helg/Gela

    SvaraRadera
  7. Jag önskar dig också en trevlig valborg. Och visst är väl majblomman fin i år, jag gillar färgerna. Här regnar det just nu, så i år är det väl ingen fara att tända majbrasan.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  8. Vårhälsning från oss i Sennan
    Maria-Lilleman-Lillemor
    Må så gått...

    SvaraRadera
  9. Önskar dig också en trevlig valborgshelg! Här är det grått idag.... Hoppas på sol i morgon....

    /Charlotte

    SvaraRadera
  10. Hej Gunilla
    Jag skickar lite sol till dig. Ha en fin Valborg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Här är det ljusgrå mulet och lite blåst.
    Önskar dig en härlig Valborg:)

    SvaraRadera
  12. Hejsan!
    Jo vi ska försöka njuta fast det är disigt, kallt och småregnigt!
    Men vi tror på sommaren!

    ... och vilken kör man hitta på din sida ;)

    Ha en skön helg!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  13. Från torpet ønsker jeg deg en trivelig Valborg! Her været bra mid litt sol og litt overskyet!!
    Klem fra bestemor;)

    SvaraRadera
  14. Ha en trevlig och skön Valborg!

    SvaraRadera
  15. Önskar dig en skön och trevlig Valborg!!
    Känns som att vårvärmen kommit, det är varmt och skönt här!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  16. Jag önskar dig en fin valborgsmässoafton! / Irene

    SvaraRadera
  17. Hej! Vill önska dej också en skön valborg. Här har vi haft varmt och skönt idag och inget regn än. Ska iväg till elden om en timme.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  18. Vad fina dina ripslöpare blev. Det var väl inte så svårt, eller.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  19. Tack detsamma! Jag hoppas du och din familj samt alla bloggar vanner is Sverige far en fin Valborg och 1:a Maj helg. Det ar fortfarande kallt har och vinden blaser som 17. Men det ska visst bli 80 grader Fahrenheit pa mandag!!! -- Inger

    SvaraRadera
  20. Önskar dig också en flott valborgsmässoafton, det blir inte stort med det här i Norge, dessvärre..här väntar alla på 17.e maj..

    SvaraRadera
  21. Trevlig helg på dig också!
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  22. Här regnar det, men vad gör det! En riktigt fin helg önskar jag dig också.
    Och jag har missat att köpa majblomma i år.....jag hade inga pengar när jag såg barnen sälja utanför affären och sen har dom inte varit där...synd, den var ovanligt fin!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  23. Valborgsmessen... kan jeg nesten med sikkerhet ikke si at vi feirer i Norge.. Vent, har en liten merkedagbok her i bokhylla...........

    Jupp.. som tenkt.. det har aldri vært vanlig å feire den i Norge.. Men på kontinentet og våre naboland.. står det i boka.. Står at det er omtrent det samme som vi feirer St.Hans-aften her.. kan det stemme tro?

    Fra gammelt av har vi hatt Gaukemesse 1. mai. Som betydde at om de hørte gjøken den 1. mai, så betydde det litt forskjellig etter hvilken retning (nord, sør, øst, vest) du hørte den.. Men dette var gamle tider. Er ikke slik i dag.

    Men gjøken kan vi fremdeles høre. Tror vi har samme vær her og der du bor.. ganske ofte.. for her regnet det også i dag! La oss håpe sola kommer, både hos deg og hos meg! :) Det var så herlig vakker fuglesang i kveld faktisk!

    God Valborg! Og 1. mai! (for 1. mai feirer vi også..)

    SvaraRadera
  24. Ja här nere i södra sverige vakande vi till en blåsig och mulen dag =0( Jag hoppas det blir lite roligare väder för jag hade tänkt tillbringa den här helgen i trädgården.
    Hoppas du får en bra helg!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  25. Ha en riktig skön 1 maj du också!!

    SvaraRadera
  26. Visst är det roligt med alla nya bloggvänner från norr till söder. Här på Öland är det sol och blåst idag. Typiskt Ölandsväder alltså.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  27. Thanks for visisting my blog !!

    Have a nice weekend !! hugs from Ria

    SvaraRadera
  28. Hej Gunilla!

    Du har en Award att hämta hos mig
    om du vill

    //Magdalena

    SvaraRadera
  29. Önskar dig riktigt sköna vårdagar.

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62