5 april 2010

Vårtecken- utmaningen----Signs of Spring

Jag passade på att ta några bilder som är lite soliga igår Söndag.
Vi ställde ut utemöbeln på altanen och fikade i det fina vädret. Fjärilen fotade jag på husväggen .
Han satt och värmde sig i solen.
Men säg den som får glädja sig länge idag snöar det lite lätt och är mulet. Bilden i nedre vänstra hörnet får symbolisera att jag inte har använt skydd då blir busken bränd.:o)
I övre högra hörnet så ser det ut nu på morgonen . Det är våra träd två Brödtallar och en Blågran som är planterade för ca trettio år sedan.

Flera Vårutmaningar finns på Humlebacken

Ha en fortsatt fin dag
Kramen/Gunilla

27 kommentarer :

  1. Härligt med första vårfikat ute. Vi grillade i helgen, men måste köpa ett nytt bord till altanen så vi kan sitta ute och äta.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Vår på gång! Underbart! Härligt att du lyckades "fånga" fjärilen. själlv försökte jag, men det resulterade bara i en massa spring!

    SvaraRadera
  3. Härligt när man kan börja äta ute på altanen! Då är det vår!
    Vi har oxå ett litet bakslag med vädret idag, strax över nollan, och nu börjar det singla ner snöflingor! Men snart blir det varmare igen!!:))
    Ha det bra / Margot

    SvaraRadera
  4. Har du redan sett fjärilar? Så avunsjuk jag blir....
    Då är det vår ska jag säga.

    Det att din buske blivit brun och bränd funderar jag på.
    Såg nämligen granar och tallar som såg lika ut som den häromdagen. Det är precis som de frusit i vinter och dragit tillbaka växtsaften från de yttersta grenarna för att kunna överleva....
    Säkert fel, men vad ska man tro.

    Ingen snö här, men det är mycket kvar på backen ännu...
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  5. Det går i varje fall åt rätt håll, inte sant. En dag vid solväggen är bättre än ingenting och en fjärill, då är det vår! Återslag med snö har en tendens att komma hela April, man får bara hoppas att det smälter lite mellan varven. Det är vår i sikte :)

    SvaraRadera
  6. Sommerfugl! Hvilket nydelig vårtegn :)

    SvaraRadera
  7. Så härligt det ser ut med trädgårdsmöbler på altanen! Det har inte ens vi, fast vi inte har haft snö på länge nu! Men vi tänkte olja den först... Hoppas att ni slipper mer snö nu!
    Vårkram, Monica

    SvaraRadera
  8. Första vårfikat tog vi på vår balkong på Påskaftonen.
    Så varmt och skönt i eftermiddagssolen. Idag är allt vitt igen!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  9. Oj! Så långt har inte våren kommit hos mig.
    Men den kommer:-)

    SvaraRadera
  10. Mysigt, mysigt!
    Får ta ett tag med altanen i morgon. Idag har jag gett mig total ledighet så idag kan jag inte fixa och dona!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  11. Vi har just nu 0 grader och snö, urtrist, ingen vår i sikte.

    SvaraRadera
  12. Första fikat är ett gott vårtecken i dubbel bemärkelse. Hoppas ni snart får njuta av fler sådana dagar / kram gittab

    SvaraRadera
  13. Så gott med första fikat ute och tänk vilken modig liten fjäril./Merja

    SvaraRadera
  14. De första fjärilarna är så glädjande att se. :)
    Önskar dig en skön kommande vårvecka!

    SvaraRadera
  15. Så fina bilder !! Mysigt att fika ute !
    Grattis till awarden !
    Igår såg jag oxå en fjäril ute för första gången i år . Kul !
    Ha det bra ! Kram , Helen :0)

    SvaraRadera
  16. Inte snö här inte. o idag +12, men ingen sol o snålvind som går in i kroppen. Jag vill ha sol
    Fina solbilder du hann få iaf. Tack för award- Jag har endast orkat blogga om april o vår o den blev lång, men jag tackar så länge o känner mej verkligen hedrad. Återkommer
    Stor kram Ninne

    SvaraRadera
  17. Vad svenskt att sitta ute och fika! Det maste jag nog borja gora har med. Men idag snoar det i var canyon, vat sno med tjocka flingor. Men igar var det fint till pasken.

    Ha det sa bra...

    SvaraRadera
  18. Aprilväder är det här med, sådant som lurar en att ta fram utemöblerna ena dagen och sen blir det snöregn nästa...en fjäril har visat sig här med, lika din. Hur blir nu sommaren...halvdan. (Fjärilen är ju varken ljus eller mörk.)

    SvaraRadera
  19. Åh. utefika...mysigt! Att få känna på den värmande vårsolen såå skönt!

    Ha' det gott!
    /Charlottte

    SvaraRadera
  20. Sv: Hej igen och tack för både titten och ditt tips :) att gå till en sömmerska låter ju ganska vettigt faktiskt , att jag inte kommit på det :P ska definitivt höra i sy affärerna i stan,

    Tack för tipset

    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Å, så deilig og sette ut hagemøblene, det gleder jeg meg til jeg og!

    SvaraRadera
  22. Fina bilder som visar att våren nog kommer till dej också.
    Ha det gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  23. Hej du glade!
    Tack för din fina kommentar.
    Jag blir avis när jag ser trädgårdsmöblerna.
    Jag har inte hunnit ta ut mina och lär inte hinna innan jag sticker till STockholm heller.
    Ha den skön vecka
    kram tillbaka
    Annika

    SvaraRadera
  24. Det er dette vi har lengtet etter hele vinteren. Vårtegnene, snøen smelter, solen kommer og vi kan sitte ute, uten å fryse.......

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62