11 april 2010

Vårtecken- utmaningen----Signs of Spring

Idag så var det ett fantastiskt fint väder strålande sol och åtta grader varmt.
Vi for ut på morgonen och pimplade men tyvärr så fick vi ingen fisk.
Ett besök ut till sommarstället för att täcka några barrväxter som kommit fram ur den djupa snön.
En gulbladig plister hade töat fram .
 Jag fick nästan ett utbrott när jag såg hur haren hade gnagt på den Vingade benvedens grenar och bitit av alla skott som kom i fjol. Vi hade ställt nät runt den i höstas men det har ju varit så djup snö så haren "klev" bara över och böjde ner nätet. Kalas verkar han ha haft.
Jag får se hur den klarar sig

De mindre byvägarna har ju verkligen fått vårkänning riktig lervälling.
Kanada gässen har börjat samlas på de öppna fälten och det har ju kommit både svanar, änder och storspov som jag sett.

Detta inlägg får bli mitt bidrag till Vårteckenutmaningen.
Flera bidrag hittar du hos Humlebacken

22 kommentarer :

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Härligt Gunilla att våren börjat göra sig påmind även hos dig ;-)
    Tack för snälla ord hos mig....
    Ha,t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du ar med foton inom foton! Mycket fint tycker jag. Jag far faktiskt tarar i ogonen nar jag tanker pa den svenska varen. Finns inget battre.

    Inger

    SvaraRadera
  4. Jag som klagar på att vi har menföre, men ni tycks ju kunna gå på isen ännu! Usch för haren som ätit din planta! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  5. Visst blir man arg... Jag upptäckte precis att ett rådjur kalasat på mina tulpaner. Här brukar inte vara några råddjur så jag var helt oförberedd. Nu känner jag mig stridslysten..........

    Underbart med sol och hopp om vår!

    Ha' det bra!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  6. Så overkligt för oss här i Skåne, att ni fortfarande har så mycket vinter! Här har varit rena sommarvädret idag och all grönska exploderar...
    Kolla vårteckenutmaningen i morgon!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  7. Väldigt fina bilder du tagit, det är nog förresten rena lervällingen på många ställen efter all den snön.
    Vad tråkigt när djuren äter upp växterna, får hoppas den klarar sig ändå.
    Ha en fin måndag nu.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Endelig er det din tur! Da har du alle vårgledene foran deg :)

    SvaraRadera
  9. Ja, det ser ut som våren har kommit till dig. Du får väl förlåta haren, vad gör man inte när man är hungrig! Kram Merja

    SvaraRadera
  10. Härligt att våren har kommit till dig också!

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga vårtecken!
    Ha en skön vecka.
    Kramen.

    SvaraRadera
  12. Härliga vårbilder du bjuder hos på.
    Ja haren hade nog det riktigt mumsigt den filuren.
    synd att fisken inte var på hugget när ni var det.
    Vilken fin löpare du har på gång i ditt förra inlägg.
    Kram:)

    SvaraRadera
  13. Så fine vår bilder!
    Jeg har noe til deg på bloggen min ♥
    Ha en fin kveld!

    SvaraRadera
  14. Ohh, vilka fina fotomontage du gjort! Och att ni har såpass mycket snö kvar! Men ni är vana ni! Annat är det med oss nere i "södern" vi gnäller så fort det kommer en sån vinter som den som varit!
    Ha det gott
    kram
    Agneta

    SvaraRadera
  15. Nu ser det ut som hemma hos dig har hos mig. Quite a bit of snow fell during the night. Kolla min blogg om du har tid. Jag har aven kommit pa att din nedrakning till sommaren ar samma som till min 70-ars dag!!! Oj, oj, oj!

    Kram, Inger

    SvaraRadera
  16. Mycket fina bilder du visar!
    Skönt när våren kommer till vårt avlånga land!
    Ha det bra / Margot

    SvaraRadera
  17. Det börjar lite våras hos dej mé!! Jag fick inte in vårtecknen förrän nu i kväll- Vi har så mycket vår nu. Man gläds verkligen
    Ha det gott nu o snart plockar du också vitsippor i din trädgård.
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  18. Du ser, våren kommer till Dig också. Här finns inga isar kvar, och om det gör det så är det bara en grå "gröt"
    Det är tråkigt när djuren förstör växterna, men dom har nog inte haft det så lätt i vinter. Och ingen kunde väl ana att det skulle bli sådana drivor med snö.
    Hoppas den klarar dig
    kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
  19. Här på älven vid mej är isen borta men det är bara nån vecka sen det var fullt av pimplare på isen.
    Härliga bilder! Bara att njuta av soliga dagar nu:)
    Synd att haren sabbat din benved:(
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  20. Hei igjen! Vi fant også at våre epletrær på torpet hadde fart ille i vinter! Elgen hadde spist halvparten av grenene så det blir nok lite epler i år!! Vakre bilder du viser oss! Kos deg i vårluften;) Klem fra meg!

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Vilka vackra "vår-vinter-bilder" du tagit! Synd på haren dock, du får trösta dig med att du hjälpt några djur att överleva den hårda vintern.

    Allt gott från Alnarp!

    SvaraRadera
  22. Hej
    Hur är det med er? Här är det som vanligt:) Kan tänka mig att du har mycket trädgårdsfunderingar nu när ser ut som vi håller på att få vår.
    Hoppas allt är bra! Hälsa Stig.

    Kram Ellenor

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62