19 april 2010

Vårtecken- utmaningen----Signs of Spring

Så här såg det ut på Söndagsmorgonen efter ett riktigt Aprilväder.
                         Ett besök ut till sommarstället visar att våren är riktigt på gång . Här har Skuggrönan börjat komma fram en riktigt fin växt, blomställningarna fanns ochså under snön ,det blir ju en liten oansenlig vit blomkolv. 
Haren har hittat igen den späda grönskan av vivorna så en del har han bitit av i mitten , Risken är att de ruttnar bort.
                         Tur att jag har några extra plantor.

Detta blir mitt bidrag gå gärna in till Humlebacken och hitta flera vårtecken.

Ha en riktigt fin början på veckan
Tack för alla fina kommentarer som ni lämnar jag blir verkligen glad.

Kramen/Gunilla

23 kommentarer :

  1. Inte lätt att se våren när det snöar igen! Får hoppas det blir ordentlig vår hos er snart!

    Caroline

    SvaraRadera
  2. Skönt att men vet att där under snön är det faktiskt vårtecken på gång! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  3. Aprilväder visar ju precis hur våren är, lite nyckfull sådär...

    SvaraRadera
  4. Aprilväder minsann! Mina barns farfar brukade säga "aprilsnö är fåragö" så nu växer det nog bra hos dig.

    SvaraRadera
  5. April månad är lurigt med sitt väder. Men April bjuder på många härliga vårtecken också!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder! Härligt med vår...nu finns det mycket att sätta spaden i!
    Ha en bra vecka.
    Kramen.

    SvaraRadera
  7. Ja, her ble jeg overrasket av en haglbyge når jeg sto og vasket plattingen foran huset igår. Ellers er det nydelig og se at vårtegnene står i tur, nå er det blåveisen som blomstrer så fint her.
    Ha en fin våruke!

    SvaraRadera
  8. Enkelte steder i Norge kom det 20 cm sne i går, ikke særlig vårlig akkurat... Vi har hedligvis sluppet unna, men det meldes kaldere og sludd/sne utover uken... Vil ikke ha!!

    SvaraRadera
  9. Våren kan være lunefull. Håper snøen hos dere forsvinner snart, så dere får ordentlig vår.

    Ha en fin uke :)

    SvaraRadera
  10. Snö - igen! Stackars er! Men den försvinner väl snabbt, får vi hoppas? Ja, skuggröna är räddningen på mörka ställen i trädgården. Mina blommar för fullt nu.
    Ha en bra dag, kram, Monica

    SvaraRadera
  11. Tur att den snö som kommer nu försvinner ganska snabbt, men lite nedstämmande är det när man vaknar och tittar ut och allt är vitt......igen.

    SvaraRadera
  12. Ja nog är det april väder alltid.
    Hoppas att snösmältningen fortsätter i en rasande fart för eran del.
    Kramar:)

    SvaraRadera
  13. Ja, inte gillar jag varken hare och rådjur ... *ler*
    :)

    SvaraRadera
  14. Så fina bilder, våren värmer verkligen hjärtat. Kom nyss in från en promenad med hundarna så härligt med vårväder.

    kram Catthie

    SvaraRadera
  15. Hej du rara!
    Inte kul att vakna till snö, fast det är ju typiskt aprilväder.
    I morse var det isbeläggning överallt, det hade väl regnat och sedan frusit på, farligt för trafiken.
    Hoppas hararna håller sig i skinnet och låter bli dina blommor.

    Önskar dig en fin dag.
    KRAM

    SvaraRadera
  16. Just nu känns det så avlägset med snö,men man vet ju aldrig. Idag har det i alla fall varit 12 grader i solen men kalla vindar. Min det går ju åt rätt håll.
    Kram
    Pella

    SvaraRadera
  17. Ja det är härligt med alla små vårtecken som smyger fram.
    Jag gillar fågelkvittret hos dig.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  18. Ja,(brrrr)man vet inte nu från dag till dag hur vädret blir...men skönt när man kan njuta av tidig vår ändå en stilla varm skön soldag emellanåt....
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  19. Tittar in och önskar dig en fin vecka! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  20. Hej vacker Blogg du har och fina bilder jag har varit in någon gång förrut det finns ju såå många och välja på och tid skall man ha!
    jag skall strukturera upp mina favoritbloggar :)
    jag har tyckt det varit så roligt att vara med i denna vårutmaning har hittat små ställen i Sandviken som jag nog inte skulle upptäckt annars, kameran med på alla promenade snart är sommaren här!
    Ha en bra vecka!
    mvh Kristina

    SvaraRadera
  21. April väder kan verkligen variera.
    Vi bor i Halland och idag är min dotters födelsedag vi har vid tre tillfällen haft snö på hennes födelsedag.
    Vår son som fyller 18 december har bara haft snö en gång på sin födelsedag och det var denna vintern, lustigt.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Visst räcker det nu med snön! Här har det faktiskt tinat på rejält den senaste tiden. Men det är lite komiskt att samtidigt som det blir ganska varmt på dagarna,m har jag snöhögar kvar som säkert är 1 meter, och gräsmattan är bar på merparten av tomten.

    Usch säger jag bara om harar och råddjur. Har varit förskonad mot att få besök av sådana, men i år så är det rådjur i farten. Snyft.... Igår gjorde jag ett provisoriskt staket runt den rabatt med de flesta tulpaner samt att jag satte ut så'n där doft på pinnar. Hoppas verkligen att det hjälper. Har ingen erfarenhet av hur man beter sig föra att skydda ordentligt, och vad egentligen äter dom förutom tulpaner? Vad kan jag se fram emot att få se 'ansade'.........Nä jag hoppas verkligen att de försvinner.

    Förstår att du ser fram emot varje litet grönt som kommer fram - det gör jag också!

    Ha' en bra dag!
    /Charlotte

    SvaraRadera
  23. Äjntligen hittade jag hit.
    Förstår inte var tiden tar vägen?
    Här är det full vår kan man säga med allt vad det innebär.
    Hoppas det är bra med dig.
    Ha en skön söndag
    annika

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62