27 april 2010

Vårtecken- utmaningen----Signs of Spring

Nu äntligen är jag på banan igen men jag håller andan att det inte blir något nytt haveri i kablarna i marken. Det är ju en otrolig påfrestning när tjälen går ur jorden.
Iallafall så är jag ju med i Vårteckenutmaningen och jag har varit ut till vårt sommarställe där trädgården börjar synas.
Krokusarna har tittat upp med lite blommor. Lewisian har fått blomknoppar och det syns BLADknoppar på clematisen.
Dammarna har tinat fram så nu går allt med rasande fart.
Hos Humlebacken finns det fler deltagare.

Tusen Tack för alla fina kommentarer vad vore bloggen utan Er.
                     Kramen/Gunilla

16 kommentarer :

  1. Oj, har din clematis knoppar!

    Det går i snabb fart nu, gäller att hinna med och njuta!

    SvaraRadera
  2. Ja nu går det undan...krokusen har blommat färdigt hos mig men clamatisarnas knoppar ser ungefär likadana ut....;)

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Kul att du är på banan. Håller tummarna att allt funkar nu.
    Vår har du också ser jag.
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det är underbart med alla vårtecken! Säger som några andra ovan: oj har din clematis knoppar.....

    Önskar dig en skön vecka utan haverier :-)
    /Charlotte

    SvaraRadera
  5. Ja, våren börjar nå hela Sverige nu, så härligt!
    :)

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med våren och nu går det bara av farten. Fint collage!

    SvaraRadera
  7. Inte kul med strul.
    Härligt att våren har kommit till dig också. Själv missade jag crokusarna i år inte en ända bild blev det på dem.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  8. Jobbigt när datasystemet strular!
    Kan det bero det på tjälen i jorden?
    Jag vet inte...
    Jag klickar på dina bilder, för att se dem i större format, men de blir inte större??? Gör jag något fel?
    Ha en skön dag i solen i morgon!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  9. Härliga tecken på vår hos dig.
    Vilken lycka att ha blomknopp i Lewesian. Min har ruttnat. :(

    SvaraRadera
  10. Hej Gunilla skönt att du är på banan igen ;-) Nu får vi andra njuta dina fina inlägg. Härliga vårtecken du visar! Hoppas vädret är fint även hos dig det lär vara bättre norröver...

    Själv ligger jag i startgroparna för att ta bussen till min långdag. Men sonen är hemma hos hunder så det känns ok. Ser framemot nästan "fredagskväll" följt av morgondagen.

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  11. Det är ett elände när tekniken strejkar. Skönt att det är fixat. Vad härligt att få våren en gång till genom dina bilder. Hos mig är det tulpantider nu.
    Kram
    Kerstin

    SvaraRadera
  12. Ljuvliga vår och nu går det undan med vårens framsteg.
    Hos mig blommar små lökar och Primulan visar färg men det är på G!
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  13. Jeg ser at du fremdeles har litt sne, da setter du nok ekstra stor pris på vårtegnene når de dukker opp :) Lewesia er så nydelig, jeg har en selv som også står i knopp :)

    SvaraRadera
  14. Se der er vårens bilder samlet i et collage! Og de nydelige fuglesangene i bakgrunnen! :) Kjedelig at du har vært uten nett, men nå fungerer det igjen, tydeligvis. Her er det regn og kaldt i dag. Ha en fin dag! :)

    SvaraRadera
  15. Hej!
    oj, vårtecknen är fina, lycka till i utmaningen!

    SvaraRadera

Jag blir jätteglad om du vill lämna en kommentar eller bara visa att du har varit inne och tittat.

08.12.16

free counters

Min blogglista

Här är jag medlem

bakgrund pion

muspekare

Flower 62